شناسهٔ خبر: 182161 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عزیزی: آتش بس بعد از ۷ اکتبر دومین پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی بود

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقاومت توانست با استقامتی که از خود نشان بدهد رژیم صهیونیستی را مجاب به پذیرش آتش بس کند و این آتش بس بعد از ۷ اکتبر دومین پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی بود .

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آتش‌بس موقت در غزه، اظهار داشت: آتش بس موقت در غزه با تلاش چند کشور و فشارهای بین المللی انجام شد تا دو طرف نسبت به تبادل اسرا اقدام کنند. طبیعتاً این آتش بس می‌تواند مقدمه ای برای آتش بس های طولانی تر باشد هر چند رژیم صهیونیستی همواه در سال‌های گذشته آتش بس را نقض کرده و به آن پایبند نبوده است که امیدواریم با افزایش فشارهای نهادهای بین المللی هم زمان آتش بس طولانی تر شود و هم به یک راحل مناسبی برای احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین، رفع دائمی مشکلات آنها و آتش بسی پایدار برسیم.

وی افزود: با توجه به اینکه مردم غزه و فسلطین در روزهای اخیر با مشکلات متعدد نظیر کمبود سوخت، دارو و مواد غذایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌هایشان مواجه بودند، این آتش بس موقت 4 روزه فرصت خوبی برای ترمیم بخشی از این مشکلات است که امیدواریم با رفع مسائل و مشکلات موجود مردم این منطقه به آرامشی دائمی برسند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم فلسطین و غزه نمی‌تواند از حقوق خودشان بگذرند و رژیم صهیونیستی نیز از ادامه اشغال‌گری‌ها و حملات خود دست بر نخواهد داشت لذا باید جوامع بین المللی به ویژه کشورهایی که در ایجاد این آتش بس موقت نقش داشتند، با ارائه یک راهکار سیاسی، به دنبال حل و فصل مشکلات مردم فلسطین و احقاق حقوق آنها و سپس رفع اشغال سرزمین‌های مردم مظلوم فلسطین باشند.

عزیزی با اشاره به با نقش آفرین ایران در ایجاد آتش بس موقت در غزه تصریح کرد: بی تردید جمهوری اسلامی ایران در اجماع‌سازی نظر کشورهای بین المللی برای ایجاد این آتش بس نقش محوری و کلیدی داشت و پذیرفتن این امر توسط کشورها، تحت لابی و رایزنی ها جمهوری اسلامی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: مقاومت توانست با استقامتی که از خود نشان بدهد رژیم صهیونیستی را مجاب به پذیرش آتش بس کند و این آتش بس بعد از 7 اکتبر دومین پیروزی مقاومت بر رژیم صهیونیستی بود و توانست یک سیلی محکمی به گوش سران اسرائیل مخصوصا نتانیاهو بزند.

نظر شما