شناسهٔ خبر: 182153 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

خانی: کشورهای اسلامی باید برای توقف جنایات در غزه همصدا شوند

علی اصغر خانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه باید با یکدیگر همصدا شوند.

به گزارش «نماینده»، علی اصغر خانی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ریاض در راستای ضرورت توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، بیان کرد: از ابتدای حمله اسرائیل به غزه مشخص بود که آمریکایی ها پشت این جنایت هستند فلذا این جنایت با چراغ سبز و پشتیبانی آمریکایی ها در حال انجام است. حضور مسئولان رده اول آمریکا در تل آویو نیز حاکی از پشتیبانی آمریکا از این جنایت است. اسرائیل به تنهایی توان انجام این جنایت را ندارد و توان نظامی چندانی ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه کشورهای اسلامی نیز حالت انزوا دارند. شاید برخی از این کشورها موافق حمله به غزه بوده و از رفتار آنها نیز مشخص است اما کشورهای اسلامی که موافق این جنایت نیستند، منزوی هستند و صرفا با یک جلسه و محکومیت ساده از کنار این جنایت عبور کردند. همه این ها برای مردم غزه مضر است. همان طور که آمریکا و انگلیس تمام قد ایستاده و از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، کشورهای اسلامی نیز باید محکم بایستند و جلوی جنایت را بگیرند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: انزوای کشورهای اسلامی نوعی چراغ سبز به آمریکا و خیانت به آرمان فلسطین است. امروز هیچ انسانی در دنیا نمی تواند جنایت رژیم صهیونیستی را توجیه کند. حمله به بیمارستان و مجموعه های خدمات رسان و قطع آب و برق و گاز جنایت علیه بشریت است. این جنایت جنگی فوق العاده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: در هیچ قانونی اجازه داده نشده که به بیمارستانی که هزاران بیمار و مجروح در آن هستند، حمله شود. سازمان ملل نیز به یک سازمان بی خاصیت تبدیل شده و هیچ کارآیی ندارد.

خانی با بیان اینکه راهکار اصلی مبارزه با اسرائیل و توقف این جنایت و حذف این غده سرطانی این است که کشورهای مسلمان متحد و همصدا شوند، افزود: کشورهای مسلمان حتی اگر نمی خواهند سلاح به دست گرفته و به جنگ بروند، حداقل باید این رژیم را تحریم کرده و سفارتخانه های آن را تعطیل کنند. باید تبادلات اقتصادی با این رژیم قطع شود. محکومیت این جنایات باید همراه با عمل باشد.

وی در پایان گفت: رئیس جمهور راهکارهای خوبی را در اجلاس ریاض برای تمام کشورهای اسلامی تبیین کرد. باید در عمل حمایت از مردم غزه را نشان داد.

نظر شما