شناسهٔ خبر: 182149 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیسی: به مجلس قوی احتیاج داریم که نظارت اثربخش داشته باشد

رئیسی و اعضای خبرگان رئیس‌جمهور با اشاره به دو انتخابات مهم در پیش‌رو، گفت: به مجلس قوی احتیاج داریم که نظارت اثربخش داشته باشد؛ مجلس قوی ضامن شکل‌گیری دولت قوی است و جایگاه اثربخشی در ساختار نظام دارد.

به گزارش «نماینده»، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز (پنجشنبه، دوم آذر) در نشست هیأت‌رئیسه و اعضای کمیسیون‌های مجلس خبرگان، با ارج نهادن به تلاش و ایستادگی مردم مظلوم و مقتدر فلسطین که نشان دادند مردمی با اتکا با خدا و عزت نفس هستند، گفت: صفحه زرینی از مقاومت جلوی چشم جهانیان ایجاد شد و این 40 روز، روز مفتضح شدن دشمن بود.

وی افزود: امروز که روز آتش‌بس است، ایستادگی مردم جواب داد و دشمن به اهدافش نرسید، چرا که می‌خواستند غزه را تصرف و حماس را نابود کنند، اما آنچه برای این رژیم ماند، یک نفرت عمومی در سراسر جهان علیه این رژیم بود.

رئیسی با بیان اینکه هیچ‌یک از کشورهای غربی دیگر نمی‌توانند اسم حقوق بشر و طرفداری از حقوق زن و کودک را بر زبان بیاورند و این مسأله به یک طنز تاریخی تبدیل شده و نشان داد غربی‌ها از نژادپرستی و تبعیض نژادی اسرائیل حمایت می‌کنند، اظهار کرد: نظم فعلی در جهان کاملا ناعادلانه و ظالمانه است و نمی‌تواند ظالم را سر جای خودش بنشاند و ناکارآمدی شورای امنیت و سازمان ملل آشکار شد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: باید امروز به مردم فلسطین، مقاومت و خانواده شهدا این پیروزی را تبریک گفت که یک گروه که نیروی هوایی، دریایی و نیروی زمینی شامل توپ و تانک ندارد، تنها با اتکا به ایمان و سلاح‌هایی که خودشان ساختند، توانستند رژیم صهیونیستی را سرجای خود بنشانند و نشان داد ساز و برگ نظامی نمی‌تواند در برابر ایمان پولادین مقاومت کند؛ رژیم صهیونیستی از سر استیصال و ناتوانی سراغ زنان و کودکان رفته و اگر مستأصل نبودند، این کار را نمی‌کردند.

وی با اشاره به زمان آتش‌بس و لزوم کمک‌رسانی به مردم غزه، تصریح کرد: من معتقدم سازمان‌های بین‌المللی کارآیی خود را از دست دادند و سازمان‌های نوظهور و همچنین ملت‌ها باید اقدامی برای حمایت از فلسطین انجام دهند.

رئیس‌جمهور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به دو انتخابات مهم در پیش‌رو، اظهار کرد: مجلس خبرگان ضامن تداوم جمهوریت و اسلامیت و تحقق آرمان‌های بلند اسلامی و منویات امام عظیم‌الشأن است؛ همچنین به مجلس قوی احتیاج داریم که نظارت اثربخش داشته باشد؛ مجلس قوی ضامن شکل‌گیری دولت قوی است و جایگاه اثربخشی در ساختار نظام دارد.

رئیسی با بیان اینکه تمام نهادهای نظام مبتنی بر آراء مردمی است، در حالیکه برخی کشورها ادای رأی دادن درمی‌آورند، گفت: در کشور ما حضور مردم تعیین‌کننده و کاملا دموکراتیک است و مردمسالاری دینی یک حقیقت است.

نایب‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعبیر استاد شهید مطهری که راه خدا از میان خلق می‌گذرد، اظهار کرد: مردم جایگاه تعیین‌کننده دارند؛ تلاش برای رضایت مردم در همه بخش‌ها مهم است و رضایت مردم موجب مشارکت و نشاط عمومی و در نهایت موجب سرمایه اجتماعی می‌شود؛ تمام تلاش‌ها باید برای تقویت امید و ایمان در مردم باشد و وظیفه ما به عنوان خدمتگزار آن است که تلاش کنیم با مردم، از مردم و در کنار مردم بودن را با تمام وجود داشته باشیم.

رئیس‌جمهور با تصریح بر اینکه روحانیت هنوز هم مطمئن‌ترین گروه مرجع در بین مردم است و این سرمایه بزرگی است که مردم به روحانیت اعتماد دارند، گفت: شما با امیدبخشی به مردم در محافل مختلف و نماز جمعه‌ها و ما در عرصه اجرایی باید برای افزایش مشارکت و سرمایه اجتماعی تلاش کنیم.

نظر شما