شناسهٔ خبر: 182140 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

واردات قطره چکانی خودرو نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد

خودرو وارداتی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تعداد خودروهای وارداتی با آنچه مدنظر مجلس بوده متفاوت است، گفت: واردات قطره چکانی خودرو نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد در واقع در بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد.

به گزارش «نماینده»، اصغر سلیمی درباره تولید خودروی اقتصادی، گفت: در وهله نخست باید تعریف دقیق و درستی از خودروی اقتصادی ارائه شود از سوی دیگر در فرآیند تولید خودروی اقتصادی باید به موضوع کیفیت، مسائل زیست محیطی و... نیز علاوه بر قیمت توجه ویژه شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی تولید خودروی اقتصادی بهتر از پراید که قیمت این خودرو نیز در حال حاضر به 300 میلیون رسیده بعید به نظر می‌رسد، ادامه داد: خودرویی باکیفیت پراید نیز مورد تائید نیست.

وی اضافه کرد: مجلس در مصوبه‌های مختلف خود مانند قانون ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودروهای نو و کارکرده را تسهیل کرد اما دولت اهتمامی برای اجرای این موضوع ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت خودروهای وارداتی بیش از 1.5 میلیارد تومان است در حالیکه بهای این خودروها در خارج از کشور یک سوم این قیمت است، اضافه کرد: قیمت این خودروها در شرایطی که به دنبال ساماندهی بازار و کاهش قیمت این کالا هستیم، منطقی نیست چراکه حتی خودروهای وارداتی برای قشر متوسط جامعه از نظر درآمدی نیز مفید نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تعداد خودروهای وارداتی با آنچه مدنظر مجلس بوده متفاوت است، تصریح کرد: واردات قطره چکانی خودرو نمی‌تواند پاسخگوی نیاز بازار باشد در واقع در بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد.

سلیمی با بیان اینکه دولت اهتمام جدی برای اجرای قانون مجلس در حوزه واردات ندارد، افزود: دولت برای اینکه مسئولیت را از خود سلب کند به صورت موردی خودرو وارد کرده است و در بحث خودرو جدیتی برای واردات ندارد.

این نماینده مردرم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تعرفه‌ی واردات را نباید به گونه‌ای در نظر گرفت که خودروهای وارداتی به صرفه نباشد، بیان کرد: در حال حاضر تعرفه واردات بالا است و خودرو با قیمت‌های بالا به دست مصرف‌کننده می‌رسد./

نظر شما