شناسهٔ خبر: 182121 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

یوسفی: رژیم کودک‌کش صهیونیستی مطیع امر آمریکا است

مجتبی یوسفی یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در اجلاس ریاض اظهار کرد: رئیس جمهور در صحبت‌های خود آمریکا را به عنوان کشوری معرفی کرد که دستور جنگ غزه را داده و رژیم کودک‌کش صهیونیستی هم مطیع امرش است.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور در اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره جنگ غزه گفت: یکی از اقدامات خوب دولت سیزدهم دیپلماسی چند وجهی است؛ یعنی به ظرفیت نهادها و کشورهای منطقه توجه دارد؛ البته این جدا از وضعیت نهادهای بی‌آبروی شورای امنیت و شورای حقوق بشر است.

وی اضافه کرد: در طول بیش از ۳۰ روز گذشته دهها هزار انسان بی‌گناه شهید شدند که نیمی از آنها زن و کودک هستند؛ این بی‌آبرویی برای نهادهای مدعی حقوق بشر است که کاری انجام ندادند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با یادآوری نحوه حضور رئیس جمهور در اجلاس ریاض اظهار کرد: وقتی از رئیس جمهور پرسیدند که حال شما چه‌طور است پاسخ داد که با این وضعیت کشتار حال ما خوب نیست؛ این حرف پیام‌های بسیاری داشت.

یوسفی ادامه داد: رئیس جمهور در صحبت‌های خود دشمن اصلی جهان اسلام را معرفی کرد یعنی کسی که دستور جنگ در غزه را داده و رژیم کودک‌کش صهیونیستی مطیع امر اوست که آن آمریکا است.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در این اجلاس پیشنهاداتی همچون برداشتن حصر، بازشدن گذرگاه، ارسال کمک‌های بشردوستانه، توقف بمباران در مناطق غیرنظامی و توقف جنگ را مطرح کردند که این پیشنهادات عملی است امیدواریم که در نهایت منجر به اقدام عملی شود.

وی در پایان با اشاره به راهپیمایی‌های بی‌سابقه در کشورهای مختلف در حمایت از غزه اظهار کرد: مردم حتی در جریان رقابت‌های باشگاه‌های فوتبال‌های اروپایی با لباس‌های نمادین در ورزشگاه حاضر می‌شوند تا بگویند که کشتار باید متوقف شود.

نظر شما