شناسهٔ خبر: 182114 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رئیس جمهور: مجاهدت کادر درمان بیمارستان‌های غزه در تاریخ ثبت می‌شود

رئیسی رئیس جمهور با بیان اینکه مجاهدت زنان، مردان، پرستاران و کادر درمان در بیمارستان های غزه در تاریخ مجاهدات فلسطین و نزد پروردگار متعال ثبت می‌شود، گفت: این حرکت یک الگو برای جامعه پرستاری در دنیا است.

به گزارش «نماینده»، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین بهره برداری از بیمارستان ۳۱۳ تختی امام خمینی (ره) شهریار با بیان اینکه ملت های جهان از حوادث تلخ در غزه این روزها محزون هستند، اظهار داشت: مجاهدت زنان، مردان، پرستاران و کادر درمان که در بیمارستان های غزه هستند در تاریخ مجاهدات فلسطین و نزد پروردگار متعال ثبت می شود و این حرکت یک الگو برای جامعه پرستاری در دنیا است.

وی ضمن گرامیداشت یاد همه پرستاران و پزشکان شهید و کادر درمانی در غزه که از بیماران‌ نگهداری کرده و زیر بمباران به مردم خدمت می کنند، تصریح کرد: کادر درمانی در غزه، یک مجاهدت ویژه را خلق کرد.

رئیس جمهور در ادامه با تجلیل از کادر درمانی غزه گفت: حضرت زینب (س) جلوه صبر، مقامات، ایستادگی و وفاداری است . پرستاران ما نیز در کشور خوش درخشیدند و در صحنه های مختلف کارشان جلوه داشته و دارد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: شب و روز و روزهای تعطیل، کنار بیمار بودن و به آرامش دادن و مشکلات درمانی او را دنبال کردن کار آسانی نیست، از این رو روحیه صبر و استقامت و داشتن ظرفیت، خیلی مهم است.

وی بیان داشت: نکته‌ای که در حضرت زینب (س) بسیار جلوه دارد ظرفیت ایشان است خیلی مهم است که انسان ظرفیت داشته باشد. آنچه برای مادر وجود دارد ظرفیت او است که فرزند را صبر، تحمل و بردباری بزرگ می‌کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: روایتی از علی (ع) است که کمیل بن زیاد نخعی از نزدیکان امیرالمومنین (ع) گفت که دنبال ایشان در شهر به‌راه افتادم از این کوچه به آن کوچه و از این نخلستان به آن نخلستان و بعد به بیرون شهر رفتیم ایشان رو به من کرد و فرمود: قلب‌های ما ظرف‌ها است بهترین قلوب با ظرفیت‌ترین قلوب است. خوب است انسان ظرفیت داشته باشد و کار برای انسان بی‌ظرفیت بسیار سخت است.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما با سختی‌هایی در چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی هستیم و برخی از مشاغل ظرفیت خاصی را می‌طلبد، تاکید کرد: در مقابل سختی‌ها و ناهمواری‌ها نباید میدان را خالی کرد بلکه باید با ظرفیت حاضر شد.

وی یادآورشد: ممکن است انسان روزی به مقصود خود برسد و روزی نرسد و یا با سختی در زندگی مواجه شود و با استقامت و ظرفیت بالا تحمل کرده و از تهدیدات، فرصت‌ها را بسازد و مشکلات را هموار سازد و این برای هر کسی در زندگی پیش می‌آید اما برخی از مشاغل، ظرفیت زیادی را می‌طلبد، در مقابل فریادها و بی‌تابی‌های یک بیمار ، خیلی مهم است که هم فرد آرامش داشته باشد و هم به او آرامش بدهد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه حضرت زینب کبری (س) به عنوان الگوی آرامش بخشی به جامعه آن روز معرفی شده تا با صبر و آرامشی که دارد تا هم به خود آرامش بدهد و هم با آرام کردن زنان و کودکانی که همه مشکل دارند و غصه‌دار هستند، صحنه را مدیریت کند و این امر مهمی است.

به گزارش ایرنا، عملیات احداث این بیمارستان در شهرستان محروم شهریار از ۳۴ سال قبل آغاز شده و عملیات ساختمانی و تجهیز آن تا سال گذشته به پیشرفت ۷۶ درصدی رسیده بود.

آیت الله رئیسی پس از سفر اردیبهشت ۱۴۰۱ خود به شهرستان شهریار و بازدید از این پروژه دستور داد مشکلات اداری و مالی تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان رفع شود که پیرو این دستور ابتدا رفع اختلافات هیئت مدیره بیمارستان و سپس تامین منابع مالی لازم در دستور کار قرار گرفت تا این طرح عمرانی خدماتی هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

بیمارستان امام خمینی دارای ۱۸ بخش بیمارستانی بوده و در مجموع ۳۱۳ تخت در بخش‌های اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، جراحی، NICU، ICU، CCU، PICU، دیالیز، اتاق‌های عمل و بخش‌های داخلی دارد.

بیمارستان امام خمینی(ره) که ساخت آن در مجموع ۸۷۰ میلیارد تومان هزینه داشته، از ابتدای آبان شروع به پذیرش بیمار و انجام اعمال جراحی کرده و در ماه‌های آینده مرکز جامع سرطان آن نیز با پیشرفته‌ترین تحهیزات تشخیصی و درمانی راه‌اندازی خواهد شد.

آیت الله رئیسی پس از افتتاح از بخش‌های مختلف این بیمارستان بازدید کرد و با توضیحات دست اندرکاران در جریان روند فعالیت‌های آن قرار گرفت.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود..

نظر شما