شناسهٔ خبر: 182106 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بانک مرکزی باید زودتر آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی را ابلاغ کند

بانک مرکزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس توضیح داد: بانک مرکزی به بهانه ناترازی نباید جلوی پرداخت این وام ها را بگیرد؛ ۸ ماه از آغاز سال گذشته ولی هنوز وام ۳۵۰ میلیونی مسکن روستایی پرداخت نشده است.

به گزارش «نماینده»، بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره دلیل استنکاف بانک مرکزی از ابلاغ آیین نامه اعطای وام 350 میلیونی مسکن روستایی، گفت: بانک مرکزی به بهانه ناترازی هنوز آیین نامه اعطای وام ساخت مسکن روستایی را ابلاغ نکرده است در حالی که دولت این آیین نامه را ابلاغ کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: در حالی که وام ساخت مسکن روستایی از جمله وام هایی است که پرداخت آن از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید به بهانه های مختلف از جمله ناترازی و کنترل تورم اعطای این وام ها را به این حد به تاخیر انداخت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس توضیح داد: بانک مرکزی به بهانه ناترازی نباید جلوی پرداخت این وام ها را بگیرد. 8 ماه از آغاز سال گذشته ولی هنوز وام 350 میلیونی مسکن روستایی پرداخت نشده است.

رحیمی افزود: اینکه بانک مرکزی اعلام می کند که ناترازی دارد فقط بهانه است زیرا وام های کلان زیادی را به افراد خاص پرداخت می کنند و فقط برای این مورد اعلام می کنند که منابع در اختیار ندارند و ابلاغ این آیین نامه را به تاخیر انداخته اند.

وی ادامه داد: این شیوه عملکرد بانک مرکزی در واقع استنکاف از اجرای قانون مجلس و دولت است. مجلس از رئیس کل بانک مرکزی می خواهد هر چه زودتر این آیین نامه را ابلاغ کند در غیر این صورت مجلس از ابزارهای نظارتی خود استفاده و به این موضوع ورود می کند.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: ساخت و ساز در روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا روستاها مرکز تولید در کشور محسوب می شوند و وقتی مردم در این روستاها ماندگاری نداشته باشند تولید در کشور در معرض خطر قرار می گیرد.

نظر شما