شناسهٔ خبر: 182096 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سنگ اندازی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات خُرد با شرط معرفی ضامن رسمی

اصغر سلیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: در حال حاضر بانک‌ها یا تسهیلات خُرد را پرداخت نمی‌کنند یا برای پرداخت این تسهیلات سختگیری‌ بسیاری می‌کنند به طور مثال با وجود اینکه رئیس بانک مرکزی اعلام کرد برای پرداخت وام‌های کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان یک ضامن کافی است اما بانک‌ها پرداخت وام را منوط به چند ضامن رسمی می‌کنند.

به گزارش«نماینده»، اصغر سلیمی با انتقاد از سختگیری بانک‌ها در ارائه تسهیلات خُرد، گفت: در شرایط فعلی که مردم با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند و افراد توانایی خرید مسکن و خودرو را ندارند، پرداخت تسهیلات خُرد یکی از الزاماتی است که باید به صورت جدی در دستورکار بانک‌ها قرار گیرد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بانک‌ها یا تسهیلات خُرد را پرداخت نمی‌کنند یا برای پرداخت این تسهیلات سختگیری‌ می‌کنند به طور مثال با وجود اینکه رئیس بانک مرکزی اعلام کرد برای پرداخت وام‌های کمتر از 200 میلیون تومان یک ضامن کافی است اما بانک‌ها پرداخت وام را منوط به چند ضامن رسمی می‌کنند، این در حالی است که با توجه به شرایط فعلی تامین حتی یک ضامن رسمی نیز از مشکلات است.

وی با بیان اینکه رئیس بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی باید به این موضوع ورود کنند، اضافه کرد: در شرایطی که تاکید ما بر ازدوج جوانان است باید تسهیلات لازم برای شروع زندگی به راحتی تامین شود، در غیر این صورت یک جوان چگونه می‌تواند هزینه‌های ابتدایی تشکیل زندگی را تامین کند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت باید در حوزه تسهیل دریافت وام‌های خُرد اقدامات لازم را انجام دهد تا نیازهای ضروری مردم برطرف شود و برای تحقق این مهم وزیر اقتصاد باید با جدیت پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

نظر شما