شناسهٔ خبر: 182093 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رژیم صهیونیستی در افکار عمومی بین المللی شکست خورده است

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی در کنار شکست اطلاعاتی و عملیاتی یک شکست دیگر هم دارد آن هم شکست در افکار عمومی بین المللی است.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست دبیران استانی احزاب جبهه تحول خواهان انقلابی در سخنانی در خصوص جنگ غزه گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما دریک پیچ تاریخی به سرمی بریم.

وی افزود: در ادبیات متفکران روابط بین‌الملل درباره دوران حاضر از دوره‌ای در حال گذار صحبت می‌شود از طرفی خود آمریکایی‌ها می‌دانند که این نقطه کانونی از تاریخ بوده و بسیار زمان تأثیر گذاری است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: یکی از تحولات حال حاضر جنگ اوکراین است اما در ۴۱ روز گذشته یک اتفاق جدید افتاده که از جنگ اوکراین هم توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. آن هم اتفاقاتی است که در فلسطین و غزه در حال رخ دادن است.

وی‌ادامه داد: زمانی که به این اتفاقات نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که آینده انقلاب چگونه خواهد بود.

عمویی در ادامه تاکید کرد: در روز ۱۵ مهرماه رژیم صهیونیستی سنگین‌ترین ضربه روانی خود را به چشم دید. برخلاف تمام روندها که فکر می‌کردند حماس وارد گفتگو با رژیم صهیونیستی شده یک عملیات نظامی شکل گرفت که هیچ پیش بینی برای آن وجود نداشت و این برای اسرائیل که خود را دارای قوی‌ترین سرویس اطلاعاتی می‌دانست فوق العاده شکست سنگینی بود.

این نماینده مجلس گفت: این یک جنگ کلاسیک نیست بلکه حماس در حال دفاع از خودش است. باید توجه داشت جنس مقاومت چریکی متفاوت از جنگ است. حماس تا دوبرابر نوار غزه وارد اسرائیل شد و این در حالی بود که آمادگی برای این موضوع وجود نداشت. در حقیقت، اصل این ماجرا شکست رژیم صهیونیستی است و اینکه بازدارندگی رژیم صهیونیستی شکست خورده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اذعان داشت: بعد از این عملیات نکته کلیدی آن بود که صهیونیست‌ها تا چند روز گیج بودند و نمی‌دانستند حماس چگونه توانست این کار را انجام دهد.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها حتی نحوه نفوذ حماس را نتوانستند تشخیص دهند و خود رژیم صهیونیستی به این اعتراف می‌کند در کنار تمام آنها لشکر رژیم صهیونیستی است که کلاً از هم پاشید و این یک ضربه بسیار بزرگی برای رژیم صهیونیستی است. همچنین ضربه اجتماعی بزرگی نیز محسوب می‌شود.

عمویی تاکید کرد: همه می‌دانیم که اسرائیل یک کشور نیست بلکه با فریب و وعده‌های آن‌چنانی مردم اروپا را به این سرزمین آوردند. از طرفی رژیم صهیونیستی سعی می‌کند که خود را احیا کند و مهمترین حامی آن هم آمریکا است.

وی ادامه داد: ۱۸ روز است که رژیم صهیونیستی وارد غزه شده است اما هنوز نتوانسته ضربه‌ای به مقاومت بزند و مقاومت همچنان در حال دفاع است.

وی‌در بخش دیگری از سخنان گفت در خصوص آثار این تحولات تشریح کرد: اثرات این تحولات اخیر بسیار قابل توجه است. رژیم صهیونیستی جز کشتار مردم عادی کاری نمی‌کند و این یک اتفاق وحشتناک است. به یک عنوان رژیم صهیونیستی در کنار شکست اطلاعاتی و عملیاتی یک شکست دیگر هم دارد آن هم شکست در افکار عمومی بین المللی است. از سویی مقاومت هنوز یک برگ برنده دارد آن هم اسرا است و رژیم صهیونیستی حتی آمار این اسرا را ندارند و این یک فرصت است برای مقاومت فلسطینی.

عمویی در ادامه گفت: آثار و پیامدهای جنگ در حوزه سیاسی و بین المللی بسیار پررنگ است و یکی از این آثار نابود شدن رژیم صهیونیستی است. یک فروپاشی بزرگ برای رژیم صهیونیستی در راه است و نتانیاهو باید پاسخ گوی بسیاری از مسائل مهم باشد. همچنین در منطقه نیروهای مقاومت یک رویکرد واحدی نشان داد، یعنی مقاومت در غزه، حزب‌الله در لبنان و مقاومت در عراق همه اینها یک رویکرد واحد داشتند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیست می‌دانند اگر بیش از این به مقاومت فلسطین ضربه بزند باید پاسخگوی بقیه مقاومت نیز باشد و این را می‌داند که نمی‌تواند این فشارها را تحمل کند.

عمویی تاکید کرد: اثر دیگر نوع تحولاتی که در کل منطقه در حال شکل گرفتن است. قبل از این اتفاق کشورهای منطقه در حال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند اما بعد از این اتفاق خیلی از کشورها از عادی سازی این روابط جلوگیری کردند و مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند. با وجود اینکه خیلی از کشورهای همسایه از فلسطین چندان دفاع نکردند اما از اسرائیل نیز حمایت نکردند.

نظر شما