شناسهٔ خبر: 182063 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

دستغیب: دیوان محاسبات حافظ منافع مردم، به خصوص اقشار مستضعف است

دستغیب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم با حضور در دیوان محاسبات کشور در جلسه کاری مشترک با سید احمدرضا دستغیب شرکت و درباره مهمترین مسائل و موضوعات بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، سید احمدرضا دستغیب ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب و مواضع انقلابی اتخاذ شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: دیوان محاسبات علاوه بر تلاش در راستای گره گشایی از مشکلات، به دنبال آموزش مدیران نیز هست چراکه از این طریق، نه تنها تعداد پرونده های تخلف کاهش می یابد بلکه کارآمدی این نهاد نظارتی نیز بیش از گذشته خواهد بود.

دستغیب با بیان اینکه دیوان محاسبات از تصمیماتی که به نفع مردم و به خصوص اقشار مستضعف باشد حمایت می کند، افزود: کشور سرشار از منابعی است که می توان با بهره گیری از آنها بسیاری از مشکلات را حل کرد و برای تحقق این امر باید در برخی تصمیم گیری هایی که در گذشته اتخاذ شده، تجدیدنظر شود.

وی با انتقاد از خود تحریمی ها در برخی از بخش های کشور، بیان کرد: با مدیریت صحیح و بهینه می توان فضایی به وجود آورد که در تمامی بخش ها، شاهد کارآمدی بیشتر باشیم و از اتلاف منابع مهم جلوگیری شود چراکه تنها با کاهش هزینه هاست که شاهد پویایی بیش از پیش در بدنه اجرایی کشور خواهیم بود.

در ادامه این جلسه کاری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از عملکرد دیوان محاسبات کشور و تعاملات گسترده این نهاد نظارتی با دستگاه های اجرایی، گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در وزارتخانه متبوعش را ارائه کرد.

اسماعیلی در ادامه افزود: هر قدر دستگاه های نظارتی نگاه تعاملی داشته باشند، دستگاه های اجرایی نیز با جدیت و تلاش بیشتر، اقدامات و طراحی های خود را به پیش خواهند برد که بحمدالله این رویکرد در دیوان محاسبات کشور وجود دارد.

وی با اشاره به تنوع فعالیت ها در وزارتخانه تحت امرش، گفت: مردم ایران به شدت به حوزه فرهنگ علاقه مندند و مطمئنا این علاقه مندی ظرفیت های بسیاری را برای کشور به وجود خواهد آورد.

اسماعیلی با بیان اینکه برخی به دنبال تضعیف حکمرانی فرهنگی در کشور هستند، اظهار داشت: تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر از جمله اقداماتی است که در دستور کار وزارتخانه قرار دارد و امیدواریم که با کمک نهادهای نظارتی همچون دیوان محاسبات، این اقدامات را به پیش ببریم.

بر اساس این گزارش، در این جلسه که مدیران و معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیوان محاسبات کشور نیز حضور داشتند، برخی از مسائل و مشکلات مرتبط با وزارت ارشاد مطرح و مقرر شد تا برای برطرف نمودن آنها تدبیر شود.

نظر شما