شناسهٔ خبر: 182057 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه توسط آمریکا هدایت می‌شود

شهریار حیدری نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد فرماندهی کامل عملیات رژیم صهیونیستی در غزه توسط آمریکا انجام می‌شود و تحت اختیار آمریکایی‌هاست. لذا آمریکا در راستای کمک به رژیم صهیونیستی از تمام رایزنی‌ها، لابی‌ها و پیگیری‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش «نماینده»، شهریار حیدری در واکنش به سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به عراق، گفت: تحرکات آمریکا به خاطر نگرانی از وضعیت رژیم صهیونیستی است و آنها نگران مردم غزه و عراق نیستند.

وی افزود: در چند روز اخیر جریانات مقاومت در عراق بسیاری از پایگاه‌های آمریکا را هدف قرار داده است. آمریکا نگران وضعیت امنیتی پایگاه‌هایش است، علاوه بر این نسبت به شرایط اسرائیل نگرانی دارد و دنبال رایزنی با برخی از کشورها است که حضور وزیر خارجه آمریکا در عراق هم در همین راستا ارزیابی می‌شود.

حیدری بیان کرد: تمام فرماندهی عملیات و اقدامات رژیم صهیونیستی توسط آمریکا هدایت می‌شود و در اختیار آمریکایی‌ها است. آمریکایی‌ها تمام لابی، پیگیری، رایزنی و رفت و آمدها را در راستای کمک به رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه آیا سفر نخست وزیر عراق به ایران ارتباطی با سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق دارد، گفت: هیچ ارتباطی ندارد؛ در شرایط فعلی طبیعی است که عراق با ایران و برخی از کشورهای مسلمان دیگر رایزنی کند. روابط ما با عراق استراتژیک و امنیتی است و هر دو معتقدیم که باید مشترکا به امنیت و ثبات در منطقه کمک کنیم.

وی افزود: طبیعتا بخشی از مسائل امنیتی عراق تحت تاثیر شرایط فعلی است. ما با کشور عراق رفت و آمد داریم و طبیعتا توسعه و تعمیق روابط و رفع مشکلات مرزی و توسعه روابط اقتصادی در این رفت و آمدها مطرح می‌شود.

نظر شما