شناسهٔ خبر: 182030 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اصلاح ساختار حکمرانی حوزه زنان و خانواده در برنامه هفتم توسعه

فاطمه قاسم پور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس، مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه برای ارتقای ساختار حکمرانی حوزه زنان و خانواده را تشریح کرد.

به گزارش «نماینده»، فاطمه قاسم‌پور با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه برای ارتقای ساختار حکمرانی حوزه زنان و خانواده، گفت: یکی از محورهای مهمی که در اصلاحات صورت گرفته در مجلس بر لایحه دولت مدنظر داشتیم، اصلاح ساختار حکمرانی حوزه زنان و خانواده است که یکشنبه شب در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

وی تشریح کرد: مطابق این مصوبه دولت مکلف شده ظرف ۶ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون برنامه هفتم، به منظور نهادینه‌سازی الگوی زن مسلمان (الگوی سوم) نسبت به بازآرایی و ارتقای ساختار و تشکیلات حوزه زنان و خانواده مشتمل بر ساختار معاونت امور زنان و خانواده و ساختار مشاوران امور زنان و خانواده دستگاه‌های اجرایی اقدام کند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: این ارتقای ساختاری باید با هدف بهبود و تقویت راهبری اجرایی سیاست‌ها و قوانین حوزه زنان و خانواده، نظارت بر دستگاه‌ها و قوانین حوزه زنان و خانواده و ایجاد انسجام بین معاونت امور زنان و مشاوران امور زنان دستگاه‌های اجرایی باشد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به اهمیت ساختار حکمرانی حوزه زنان، گفت: یکی از مسائل و چالش‌های جدی که در حوزه زنان و خانواده با آن مواجه هستیم، ساختار فعلی آن است. در این ساختار باید هم جایگاه معاونت امور زنان به عنوان ستاد راهبری اجرایی تقویت شود و هم مشاوران امور زنان دستگاه‌ها به عنوان بازوهای اجرایی معاونت زنان، قدرت و جایگاه بالاتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: با تقویت این ساختار می‌توان امیدوار بود که به مرور هم در اجرای برنامه‌ها و مصوبات، هم در لحاظ پیوست خانواده، هم نهادینه‌سازی الگوی سوم زن در برنامه‌ریزی‌های مختلف و هم در ایجاد هماهنگی بین دستگاهی شاهد گام‌های مثبتی در حوزه زنان و خانواده باشیم.

نظر شما