شناسهٔ خبر: 182027 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مدیران برای مدیریت حوزه آلودگی هوا بحرانیزه عمل می‌کنند

سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: پسماندسوزی، آلاینده‌های جدیدی به آلودگی هوای تهران اضافه کرده است.

به گزارش«نماینده»، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: پسماندسوزی، آلاینده‌هایی را وارد هوای تهران می‌کند که در آنالیز شاخص آلودگی هوای تهران نشان می‌دهد که منبع آلودگی جدید است.این آلاینده‌ها خیلی خطرناک هستند، چون آلاینده‌های نرمالی نیستند که همیشه وجود داشته باشند.

وی ادامه داد:مدیران برای مدیریت حوزه آلودگی هوا بحرانیزه عمل می‌کنند و دائم به راه‌حل‌های پوسیده و نخ‌نما شده متوسل می‌شوند.کمتر از ۱۰ درصد از دستگاه‌ها به وظایفشان در قانون هوای پاک عمل می‌کنند.

سیاست گذاری مجلس برای احیای زیستگاه های خشکی و آبی در برنامه هفتم

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از اینکه در لایحه برنامه هفتم توسعه به بحث محیط زیست و زیستگاه‌‎های طبیعی به صورت مبسوط پرداخته نشده است؛از بررسی مصوبات هیات مقررات‌زدایی و بهبود کسب وکار در مورد جواز تاسیس و پروانه بهره برداری واحدهای بازیافت و لجستیک معکوس خبرداد و گفت:دوگانگی‌های صدور مجوز تاسیس و پروانه بهره‌برداری واحدهای بازیافت در آینده بحران‌زا خواهد بود.بر اساس این مجوزها تمامی واحدهایی که در سطح شهر کار جمع‌آوری و بازیافت پسماند را انجام می دهند می توانند مجوزهایی از درگاه ملی مجوزها دریافت و کار خودشان را دنبال کنند.

وی در نشستی با مسئولانی از وزارت کشور، معاونت قوانین و نظارت مجلس و برخی از مدیران عامل سازمان‌های مدیریت پسماند،ادامه داد: با اجرای این مصوبات دوگانگی‌هایی ایجاد شده به گونه ای که با از بین رفتن بخشی از اختیارات شهرداری‌ها، هر کسی که از طریق سامانه مجوزهای کسب و کار مجوزی دریافت می کند می‌تواند در سطح شهر کار جمع آوری پسماند را انجام دهد. لحاظ جنبه های امنیتی، سلامت کار و مدیریت یکپارچه پسماندها مدنظر قرار نگرفته که به طور قطع در آینده برای کشور بحران زا خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: از آنجایی که مجلس به دنبال اجرای صحیح قانون مدیریت پسماندها است باید در جریان نقطه نظرات مسئولان وزارت اقتصاد هم قرار گیریم بنابراین نشستی را با وزیر اقتصاد خواهیم داشت تا بتوان به جمع بندی رسید./

نظر شما