شناسهٔ خبر: 182024 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فعالیت‌های عمرانی با تزریق ۲۰ هزار میلیارد تومان قیر به پروژه‌ها رونق می گیرد

 رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس گفـت: با رایزنی‌های انجام شده توسط رئیس مجلس و کمیسیون عمران اعضای هیات عالی نظارت برحسن اجرای سیاست های کلی نظام پذیرفتند پیرامون اجرای طرح مذکور برای اختصاص قیر به دستگاه‌های اجرایی همراهی کنند.

به گزارش «نماینده»، محمد رضا رضایی کوچی با اشاره به اصرار مجلس بر طرح اصلاح بند ک تبصره (1) قانون بودجه سال 1402 در خصوص اختصاص قیر رایگان به دستگاه‌های اجرایی، گفت: کمیسیون عمران مجلس در طرح اصلاح بند ک تبصره (1) قانون بودجه سال جاری، پیش بینی کرده 20 هزار میلیارد تومان قیر رایگان جهت کمک به اتمام پروژه‌های عمرانی در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

وی با اشاره به رفت و آمدهای طرح اصلاح قانون بودجه سال 1402 در خصوص اختصاص قیر رایگان میان شورای نگهبان و مجمع تشخصیص مصلحت نظام عنوان کرد: با رایزنی‌های انجام شده توسط رئیس مجلس و کمیسیون عمران اعضای هیات عالی نظارت برحسن اجرای سیاست های کلی نظام پذیرفتند پیرامون اجرای طرح مذکور برای اختصاص قیر به دستگاه‌های اجرایی همراهی کنند. همچنین اعضای شورای نگهبان نیز در این خصوص همراهی کردند.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس عنوان کرد: بنابر این مجلس بر مصوبه قبلی خودش که پیش از این از سوی شورای نگهبان رد شده بود، اصرار کرده تا پس طی مراحل اداری مجدداً در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفته و با نگاه مثبت اعضای این مجمع به تصویب برسد و 20 هزار میلیارد قیر در اختیار دستگاه‌های اجرایی برای راه‌های اصلی و فرعی، کمک به شهرداری‌ها، بهسازی معابر و جاده‌های روستاها و گلزارهای شهدا در سراسر کشور و نیز جاده‌های بین مزارع و آسفالت محوطه مدارس قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه اختصاص قیر رایگان کمک موثری در حوزه عمرانی به دستگاه‌های اجرایی می‌کند، تصریح کرد: هم اکنون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زیرسازی‌های لازم را برای آسفالت معابر روستایی و سایر مناطق انجام داده و جاده‌های اصلی نیز زیرسازی شده و در انتظار تخصیص قیر برای تکمیل پروژه‌ها هستند. با اجرای این قانون شاهد فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه عمرانی سراسر کشور خواهیم بود.

نظر شما