شناسهٔ خبر: 182008 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سخنرانی هوشمندانه سیدحسن نصرالله رژیم صهیونیستی را در ترس و ابهام فرو بُرد

عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: سخنرانی هوشمندانه سید حسن نصرالله باعث شد ترس و دغدغه از واکنش جبهه منطقه‌ای مقاومت همواره همراه صهیونیست ها باشد.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل عموئی با بیان اینکه دبیر کل حزب‌الله لبنان یک سخنرانی انقلابی در عین حال کاملاً مبتنی بر عقلانیت و دوراندیشی داشت، گفت: این سخنرانی رویکردهای کلان جبهه مقاومت را تبیین کرد و در عین حال ابهام برای حفظ ظرفیت‌هایی که جبهه مقاومت برای مقابله با زیاده خواهی رژیم صهیونیستی و همین‌طور ایالات متحده به عنوان یک ابزار راهبردی حفظ شد.

رژیم صهیونیستی توانایی لازم برای ضربه زدن به ساختار مقاومت را ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: این ابهام، ابهام سازنده‌ای است و باعث می‌شود که بخشی از توان رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به کار گرفته نشود و این ترس و دغدغه از واکنش جبهه منطقه‌ای مقاومت همواره همراه صهیونیست ها باشد و شایدموجب شود رژیم صهیونیستی سریع‌تر به سمت پایان این اشغالگری و جنایات در غزه حرکت کند .

وی در ادامه با تاکید بر اینکه رویکرد کلان سید حسن نصرالله مبتنی بر هوشمندی، دوراندیشی و درعین‌ حال شجاعت و البته بلندنظری بود، اظهار کرد: فکر می‌کنم نه تنها جبهه مقاومت در فلسطین از توانمندی لازم برای دفاع در مقابله با ارتش رژیم صهیونیستی برخوردار است بلکه رژیم صهیونیستی هم جنایات خودش را به سمت مردم بی‌دفاع و غیرنظامی برده و توانایی لازم برای ضربه زدن به ساختار مقاومت ندارد.

پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی و برگزاری همه پرسی راه رسیدن به صلح بر اساس عدالت است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس یازدهم در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: سید حسن نصرالله این هشدار رو داد که اگر آمریکایی‌ها بخواهند به صورت گسترده‌تر در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی وارد منازعه شوند حتماً با واکنش‌های پشیمان کنند و پیش بینی نشده‌ای از جانب جبهه مقاومت در مدیترانه مواجه می شوند همچنان که امروز عناصر جبهه مقاومت در عراق و یمن هم به جزئی مؤثر از جبهه مقاومت تبدیل شدند و تهدید تازه علیه رژیم صهیونیستی هستند.

عموئی در پایان گفت: مهم‌ترین راهکار ما برای حل و فصل منازعه فلسطین اولاً پایان سریع‌ بمباران و خشونت علیه مردم و غیر نظامیان است و نکته دیگر اینکه راهکار بلندمدت هم رسیدن به یک صلح بر اساس عدالت است، مهم‌ترین جزء عدالت در مسیر پایان اشغال سرزمین‌های فلسطینی و برگزاری یک همه پرسی است.

نظر شما