شناسهٔ خبر: 181944 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نمایندگان ایرانیان کلیمی : رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی گستاخ‌تر شده است

سامه یح نماینده کلیمیان مجلس شورای اسلامی در گردهمایی ضد صهیونیستی کلیمیان گفت: نتانیاهو و دولت کثیف رژیم صهیونیستی بداند که عواقب این جنگ در نهایت گریبانشان را می‌گیرد و در دادگاه‌های بین‌المللی این مرد خبیث مطمئناً محاکمه می‌شود و به مکافات اعمال خودش خواهد رسید.

به گزارش «نماینده»، همایون سامه‌یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان مجلس شورای اسلامی در گردهمایی ضدصهیونیستی کلیمیان که در کنیسه یوسف آباد تهران برگزار شد، گفت: تصور کنید که این انفجارات عظیم چه تاثیرات نامناسب و منفی بر مردم و کودکان فلسطینی خواهد گذاشت. این کودکان تا آخر عمرشان اعصاب و روان سالمی نخواهند داشت. ۲ میلیون و پانصد هزار نفر از مردم غزه در چنین حالتی به سر می‌برند.

وی افزود: اجازه ندادن برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه یکی از نشانه‌های بی‌رحمی و ددمنشی رژیم غاصب صهیونیستی است. در چند ماه‌های اخیر نشانه اعتراضات بسیار شدیدی از خود صهیونیست‌ها نسبت به دولت رژیم اشغالگر قدس شاهد بودیم و نتانیاهو خواست این مسئله اعتراضات را تحت الشعاع قرار دهد و با حمله به غزه سعی کرد افکار عمومی کشور خودش را منحرف به سمت جنگی نابرابر کند.

نماینده کلیمیان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نه تنها اینکه اعتراض از طرف جامعه یهودی ایران انجام می‌شود ما در سراسر دنیا اعتراضات و مخالفت‌هایی از طرف جامعه یهودیان دنیا در مورد جنگ غزه شاهد بودیم. در آمریکا و کشورهای اروپایی و بسیاری دیگر از کشورها شاهد اعتراضات از طرف جامعه یهودیان در مخالفت با جنگ غزه بوده‌ایم.

وی تاکید کرد: نتانیاهو و دولت کثیف رژیم صهیونیستی بداند که عواقب این جنگ در نهایت گریبانشان را می‌گیرد و در دادگاه‌های بین‌المللی این مرد خبیث مطمئناً محاکمه می‌شود و به مکافات اعمال خودش خواهد رسید.

سامه‌یح ادامه داد: جامعه یهودی ایران ۲۶۰۰ سال در خاک ایران زندگی کرده اند و با فرهنگ مردم ایران خو گرفته‌اند و در این سال‌ها به جز نیکی چیزی ندیده‌اند و همینطور جامعه ایرانیان کلیمی به جز وطن پرستی کار دیگری انجام نداده‌ اند. جامعه ایرانیان کلیمی چه در قبل از انقلاب زندانیان سیاسی بسیاری داشته و در زمان جنگ تحمیلی شهدا، جانباز و اسیر زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده‌اندو همیشه اطاعت خود را از بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین مقام معظم رهبری اعلام داشتند.

وی افزود: این اعتراض و گردهمایی به جنایات رژیم صهیونیستی فقط در این زمان نبوده است از ابتدای انقلاب و از زمانی که راهپیمایی روز قدس به دستور حضرت امام انجام شد از همان ابتدا جامعه ایرانیان کلیمی در مراسم روز قدس به صورت پررنگ ظاهر شده است و اعتراض خودشان را نسبت به غصب زمین‌ها و کشور مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده‌اند.

نماینده کلیمیان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که در آینده‌ای نزدیک مردم فلسطین هرچه سریع‌تر بتوانند نه تنها در این جنگ پیروز بشوند بتوانند به خانه و کاشانه واقعی خودشان و به سرزمینشان برگردند و به صورت آزاد و آزادانه و در امنیت کامل در آن کشور ادامه حیات بدهند.

رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی گستاخ‌تر شده است

در ادامه این گردهمایی ضدصهیونیستی، خاخام یونس حمامی لاله زار مرجع دینی کلیمیان ایران گفت: ادیان مختلف در ایران در کنار هم زندگی می‌کنند با وجود اختلافات و تبلیغات زیادی که بعد از انقلاب شده اما ما کنیسه و مجامع خودمان را داریم و کوچکترین تعرضی به ما نشده است. امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای همیشه این توجه را به ما داشتند و در تمام بخش‌های کشور در امنیت زندگی می‌کنیم. یهودیان، زرتشتیان و مسیحیان در ایران در حال زندگی با آرامش هستند.

خاخام حمامی گفت: ما خود را پیروان حضرت ابراهیم می‌دانیم. ویژگی ایشان احسان و بندگی و خداپرستی است. انسان باید به دفاع از مظلوم بپردازد و وظیفه داریم در کنیسه‌های خود علیه جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض واجتماع کنیم. رژیم صهیونیستی بر خلاف دین یهودی دست به کشتار کودکان و زنان بی دفاع می‌زند این اقدامات پذیرفتنی نیست.

مرجع دینی کلیمیان ایران ادامه داد: در جنگ تحمیلی با اینکه رژیم بعثی از بمب های ممنوعه علیه جمهوری اسلامی استفاده می کرد اما جمهوری اسلامی با اعتقاد به باورهای دینی که داشت از این تسلیحات ممنوعه استفاده نکرد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی گستاخ تر و وحشی تر شده است. این گردهمایی در برابر اقدامات فجیع رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه است تا از این طریق بشود هرچه زودتر آتش بس را تحمیل و کمک های مردمی به این مردم بی دفاع ارسال شود.

یونس حمامی لاله زار خاطرنشان کرد: ما در کنار سایر افراد آزاده دنیا این جنایت ها و حامیان آنها را محکوم می‌کنیم و خواهان آن هستیم که این ظلم‌ها و جنایت ها به پایان رسد و مردم فلسطین در آرامش و آزادی به زندگی خود ادامه دهند.

ما از گروهی که خود را یهودی می‌دانند و این جنایات را انجام می دهند اعلام برائت می‌کنیم

همچنین یهودا گرامی حاخام اعظم یهودیان ایران نیز در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ما از گروهی که خود را یهودی می‌دانند و این جنایات را انجام می دهند اعلام برائت می‌کنیم. مانند یهودیان کشورهای دیگر مخالفت خود را از اقدامات صهیونیست‌ها اعلام می‌کنیم و این موضوع را بشدت محکوم می‌کنیم.

یهودا گرامی تاکید کرد: دین یهودیت از سیاست صهیونیستی جدا است و به درستی امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ۴۰ سال قبل این موضوع را بیان کردند. زمانی می‌رسد که این ظلم از بین می رود و همه انسان‌ها با برابری در کنار یکدیگر زندگی خواهند کرد همه در راه راست قدم بر می‌دارند.

در پایان مراسم یهودیان حاضر در کنیسه در خیابان منتهی به یوسف اباد راهپیمایی کردند. همچنین در این مراسم بیانیه‌ای در حمایت از مردم غزه قرائت شد.

نظر شما