شناسهٔ خبر: 181936 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

فیروزی: تولید خودروهای برقی ضروری است

ماشین برقی یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت به سمت برقی‌کردن خودروها یک ضرورت است چون به لحاظ کاهش مصرف بنزین و به لحاظ کاهش هزینه‌های سنگینی که در حوزه محیط زیست داریم به نفع کشور خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، حجت الله فیروزی با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت تولید و استفاده از خودروهای برقی در کشور، بیان کرد: کشور ما به لحاظ زیست محیطی شرایط خوبی ندارد و در شهرهای بزرگ در برخی از فصول با مشکل جدی آلودگی هوا مواجه هستیم که بر سلامت افراد و سلامت محیط تاثیر می گذارد.

وی در ادامه اظهار کرد: تکنولوژی های روز در حوزه خودروسازی به سمتی رفته است که دیگر از سوخت های متداول مانند بنزین و گازوئیل استفاده نمی شود. حرکت خوبی در سطح جهانی آغاز شده و در برخی از کشورها عملا از خودروهای هیبریدی و برقی استفاده خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در کشور ما نیز برای استفاده از خودروهای برقی گام هایی برداشته شده است و وزیر صمت هم بر این موضوع تاکید دارد. خوشبختانه در مصوبات مجلس هم بر واردات و تولید خودروهای هیبریدی تاکید شده است و همچنین دولت و خودروسازها در برنامه‌های خود بر این موضوع تاکید دارند.

وی ادامه داد: برخی از خودروسازها که بنده اخیرا با آنها صحبت می‌کردم برنامه‌های جدی برای این حوزه دارند ولی همزمان با رفتن به سمت تولید و استفاده از خودروهای هیبریدی و برقی ضرورت دارد که زیرساخت های آن نیز فراهم شود که بخش عمده آن سهولت استفاده از این خودروها است که به زیرساخت‌ها، نحوه شارژ آنها و در دسترس بودن سکوی شارژ باز می گردد، که هنوز کار جدی در این حوزه شروع نشده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودروسازهایی که برای این قضیه انگیزه دارند باید همزمان با واردات خودروهای برقی و هیبریدی، به سمت ایجاد بسترهای تولید آن در داخل و فراهم کردن زیرساخت های آن گام بردارند، به خصوص اینکه وزارت صمت هم بر تولید این خودروها تاکید دارد.

فیروزی افزود: حرکت به سمت برقی کردن خودروها یک ضرورت است چراکه ما اگر هر میزان در این حوزه سرمایه گذاری کنیم هم از لحاظ کاهش مصرف بنزین و سوخت و هم به لحاظ کاهش هزینه های سنگینی که در حوزه محیط زیست و بهداشت داریم به نفع کشور خواهد بود.

نظر شما