شناسهٔ خبر: 181929 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

عمویی: صهیونیست‌ها هرچه سریع‌تر جنایات در غزه را تمام کنند

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: صهیونیست‌ها باید هر چه سریع‌تر به جنایاتشان در غزه پایان داده و ضمن اعتراف به خطاهای خود هزینه اقداماتشان را در دادگاه‌های بین‌المللی پرداخت کنند.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل عمویی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اقدامات عوامل رژیم صهیونیستی در روزهای گذشته به خصوص حمله به بیمارستانی در غزه خلاف وجدان بشری است و جنایت جنگی محسوب می‌شود. اقدامات رژیم صهیونیستی مخالف هرگونه عناصر حقوق بین‌المللی و حقوق بشردوستانه است.

وی تاکید کرد: باید سازمان‌های بین‌المللی به خصوص کشورهای مستقل، آزاده و مسلمان این جنایات را محکوم کنند؛ علاوه بر این باید کسانی که حامی این جنایت هستند و سلاح در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهند نیز مورد محاکمه قرار گیرند چون اقدامات آنها در مسیر نسل کشی فلسطینی‌ها است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وظیفه همه ما و ملت‌های مستقل محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و پیگیری محاکمه عاملان آن است، کسانی که این مسیر را برای جانیان صهیونیست فراهم کردند باید از راه خود برگشته و هزینه‌های اقدامات جنایتکارانه‌شان را پرداخت کنند.

عمویی تاکید کرد: اکنون وجدان‌های بیدار در تمامی دنیا این جنایات را می‌بینند و نگران است. ادامه این جنایات مقاومت را بیش از گذشته حساس و فعال می‌کند و ضمن اتحاد و انسجام شرایطی پیش خواهد آمد که کنترل آن در اختیار کسی نخواهد بود از این رو صهیونیست‌ها هرچه سریع‌تر جنایات خود را در غزه پایان داده و ضمن اعتراف خطاهای خود هزینه اقداماتشان را در دادگاه‌های بین‌المللی پرداخت کنند.

نظر شما