شناسهٔ خبر: 181913 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ذوالنوری در اتحادیه بین المجالس IPU: رژیم صهیونیستی یک خطر جدی برای تمام بشریت است

ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با وحدت می‌توانیم صدای رسای مظلومیت فلسطین و انزجار ملت‌ها از نسل کشی صهیونیست ها را با صدور یک پیام امیدوار کننده از مجمع اتحادیه بین المجالس به جهان مخابره کنیم که نتیجه آن جلوی نسل کشی مردم فلسطین باشد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس سالیانه اتحادیه بین المجالس IPU که در کشور آنگولا برگزار شد، گفت: فلسطین پاره تن اسلام است. امروز در دنیا مسلمانان با مشکلات فراوانی روبرو هستند ولی هیچ مشکلی دردآورتر از مشکلات نسل کشی مردم غزه نیست.

وی افزود: ماجرای تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین و غزه ختم نخواهد شد اگر امروز اجماع مسلمین جلوی جنایت جنگی و نسل کشی را نگیرد و اگر فلسطین امروز نجات پیدا نکند هیچ یک از کشورهای عربی و اسلامی از شر رژیم صهیونیستی در امان نخواهند بود. امروز باید بدانیم رویای نیل تا فرات تنها بخشی از نقشه شوم رژیم صهیونیستی است.

ذوالنوری تاکید کرد : رژیم صهیونیستی یک خطر جدی برای تمام بشریت است همان گونه که نه تنها مساجد و مدارس بلکه کلیسا و بیمارستان را بمباران می‌کند که خلاف همه قوانین بین‌المللی است

وی اظهار داشت: آمریکا و اروپا همه ی جهان نیستند امروز کشورهای اسلامی و عربی با وحدت می‌توانند یک اتحاد عظیم ایجاد کنند امروز کشورهای آفریقایی که مزه تلخ استعمار غرب را در طول تاریخ چشیده‌اند همراه کشورهای اسلامی و عربی می‌توانند باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با وحدت می‌توانیم صدای رسای مظلومیت فلسطین و انزجار ملت‌ها از نسل کشی صهیونیست ها را با صدور یک پیام امیدوار کننده از مجمع اتحادیه بین المجالس به جهان مخابره کنیم که نتیجه آن جلوی نسل کشی مردم فلسطین باشد.

۵۰ هیأت در سطح رئیس مجلس، ۲۳ هیأت به ریاست نواب رئیس مجالس دنیا و مابقی هیأت‌ها به ریاست گروه‌های پارلمانی و یا رؤسای کمیسیون‌های روابط خارجی در این اجلاس حاضر شدند. اجلاس سالانه اتحادیه بین المجالس جهانی هر ۶ ماه یک بار در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود. اتحادیه بین‌المجالس جهانی امسال با شعار «صلح، عدالت و تشکیلات قوی» فعالیت می‌کند.

نظر شما