شناسهٔ خبر: 181899 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بانکها ارائه تسهیلات خرد را قفل کرده اند/لزوم پیگیری تسهیلات کلان معوق

«احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده قم در حاشیه بازدید از تحریریه «نماینده» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است بانک مرکزی در زمینه تعطیل کردن تسهیلات خرد و یا کم کردن آن مرتکب تصمیم نا به جایی شده و این تصمیم به هیچ وجه تصمیم منطقی نبوده است.

به گزارش «نماینده»، احمد امیر آبادی فراهانی با اشاره به کارشکنی‌ بانک‌ها در ارائه پرداخت تسهیلات خُرد به مردم،گفت: متاسفانه بانکها در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی، ارائه تسهیلات خرد به مردم را تعطیل کرده اند.

وی با بیان اینکه مردم تقریبا از مردادماه سال جاری با مشکلاتی همچون افزایش اجاره بها مواجه بوده و مراجعات زیادی به دفاتر نمایندگان داشتند، بیان کرد: مردم پیرو این مراجعات درصدد این بودند که راهکاری ایجاد شود تا بتوانند از بانکها تسهیلات خرد دریافت کنند و مشکلات معیشتی خود را برطرف کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: حتی برخی مردم برای تهیه خانه ای بدتر از خانه قبلی خود منابع کافی را نداشتند و نتوانستند وضعیت خوبی را سپری کنند.

بانک مرکزی در زمینه تعطیل و یا کم کردن تسهیلات خُرد مرتکب تصمیم نا به جایی شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر بنده بانک مرکزی در زمینه تعطیل کردن تسهیلات خرد و یا کم کردن آن مرتکب تصمیم نا به جایی شده است و این تصمیم به هیچ وجه تصمیم منطقی نبوده است.

بانکها تسهیلات کلان معوق شده را پیگیری کنند

وی با اشاره به برخی دلایل بانک مرکزی در زمینه افزایش نقدینگی و تورم در پی ارائه تسهیلات خرد به مرد اظهار کرد: این جای سوال دارد که مگر عدد تسهیلات ارائه شده چه میزان خواهد شد؟ به نظر بنده بانکها باید جلوی تسهیلات کلانی که معوق شده و برخی افراد از بازگرداندن آن استنکاف می کنند را با شکایت از آنها، مورد پیگیری قرار دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم با اخذ تسهیلات خرد به دنبال رفع مشکلات کوچک خود هستند، تاکید کرد: البته شاید این مشکل از منظر بسیاری از افراد کوچک و از منظر اقشار کمتر برخوردار بزرگ باشد به مانند اجاره بهای و یا رفع مشکلات تولیدات خانگی و کوچک.

وی تاکید کرد: حتما باید موضوع ارائه تسهیلات خرد به مردم از سوی بانک مرکزی مورد رسیدگی قرار گیرد.

نظر شما