شناسهٔ خبر: 181874 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

لزوم پیش‌بینی و تامین تسهیلات لازم برای خیرین حوزه سلامت

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه فعالیت مجمع خیرین سلامت کشور به اقدامات فیزیکی محدود نیست و شامل انجام کارهای پژوهشی، فرهنگی و آموزشی می‌شود، گفت: تسهیلاتی که برای خیرین مدرسه‌ساز در نظر گرفته شده باید برای خیرین حوزه سلامت نیز توسط مجلس پیش‌بینی شود.

به گزارش «نماینده»، حسینعلی شهریاری در دومین همایش ملی مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه مجمع خیرین کشور از وزارت کشور مجوز دارد، گفت: فعالیت مجمع خیرین سلامت کشور به اقدامات فیزیکی محدود نیست و شامل انجام کارهای پژوهشی، فرهنگی و آموزشی به ویژه در خراسان رضوی می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت زنان در این مجمع، ادامه داد: ما 56 مجمع خیرین سلامت در تمام استان‌ها داریم که در بیش از 50 شورای مجمع زنان مشارکت دارند و این شوراها بسیار فعال هستند، براساس تصمیم گرفته شده، قرار ما این است که مجامع هیچ اقدامی بدون هماهنگی با دانشگاه‌ها انجام ندهند به این معنا که در ابتدا نیاز دانشگاه‌ها تعیین شود و در مرحله بعدی براساس نیاز دانشگاه‌ها ورود کنند.

وی اضافه کرد: طی چند سال گذشته خیرین ما با مشارکت دولت برخی کارها را تقبل کردند اما در عمل به دلیل مشکلات مالی، دولت‌ها بسیاری از کارهایی که خیرین شروع کردند را به سرانجام نرساندند و این موجب سرخوردگی خیرین شد. این شرایط موجب شد که در 3 سال گذشته از خیرین در خواست کردیم براساس منابع مالی خود و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، پروژه‌های مالی را تعریف کنند تا بتوانند از صفر تا صد پروژه را خودشان انجام دهند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از آقای قالیباف تشکر کنم زیرا ایشان دید مثبتی نسبت به خیرین دارند و طی این مدت چندین جلسه در مجلس شورای اسلامی برای قدردانی از خیرین تشکیل شده است، تصریح کرد: ما خدمتگزاران خیرین هستیم، کار اصلی را آن‌ها انجام می‌دهند و ما فقط تسهیل‌گر هستیم.

شهریاری خطاب به دکتر قالیباف نیز گفت: همکاران ما انتظار دارند برخی تسهیلات مانند آنچه برای خیرین مدرسه‌ساز انجام شده برای خیرین حوزه سلامت نیز توسط مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شود، امیدواریم با کمک شما این مهم محقق شود تا خیرین با انگیزه بیشتری اقدام کنند./

نظر شما