شناسهٔ خبر: 181871 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رییسی: نظم ناعادلانه جهانی، جای مظلوم و ظالم را عوض کرده است

رئیسی رییس‌جمهور گفت:‌ خشم و نفرتی که امروز در جهان علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شده، از نظم ناعادلانه جهانی است که جای مظلوم و ظالم را عوض کرده است

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در آئین بزرگداشت دستاوردهای نظام بهداشت کشور، که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: خشم و نفرتی که امروز در جهان علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شده، از نظم ناعادلانه جهانی است که جای مظلوم و ظالم را عوض کرده است.

وی ادامه داد: ظلم نسبت به زنان، کودکان و مردمانی که در سرپناه خود قرار دارند قابل توجیه نیست. رژیم ظالم صهیونیستی، مردم بی‌گناه را از خانه‌های خود بیرون رانده است.

رئیس‌جمهور گفت: در شورای امنیت سازمان ملل از ناحیه نظام سلطه، بمباران علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه وتو می‌شود. جنایت‌کار، جنایت می‌کند و جنایت‌کارِ دیگر آن را وتو می‌کند.

رئیسی گفت: فکر نمی‌کنم کسی از آحاد انسان در کره زمین باشد که صحنه‌های جنایت صهیونیست‌ها را ببیند و دلش آزرده نشود و با همه وجود نسبت به صهیونیست‌ها و رژیم آمریکا خشم و نفرت پیدا نکند.

رئیسی تصریح کرد: آنچه امروز در سرزمین‌های اشغالی دیده می‌شود، جلوه روشنی از مدعیان تمدن غربی و تابلوی مدعیان دروغین آزادی و حقوق انسانیت در آمریکا است. معتقدیم فاجعه انسانی و نسل‌کشی که به دست رژیم صهیونیستی و آمریکا در حال انجام است، نظم کنونی جهان را بهم خواهد زد.

وی افزود: به برکت خون شهیدان، تحولات این روزها در فلسطین نظام عادلانه جدیدی در جهان را نوید می‌دهد.

رئیسی در ادامه با مهم خواندن نقش فعالان حوزه بهداشت و بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: یک اصل عقلانی و قابل دفاع وجود دارد و آن این است، باید پیشگیری کرد که نوبت به درمان نرسد. بهداشت کمک به‌سزایی به درمان و سلامت جسم، جان و روح و روان جامعه است.

رئیس جمهور با اشاره به زحمات و جانفشانی‌های کادر بهداشت و سلامت به ویژه در دوران فراگیری بیماری کرونا، گفت: ۳۷۰ هزار داوطلب بهداشت در کشور به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی در حوزه بهداشت و پیشگیری تلاش می‌کنند. جذب ۴۰۰۰ نفر از بِهوَرزان در این دولت می‌تواند کمک خوبی برای حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور باشد. همچنین دو هزار طرح بهداشتی از چهار هزار طرح تعریف شده در حوزه بهداشت در این دو سال اخیر فعال شده است.

رئیسی با بیان حساسیت نسبت به امنیت غذایی و آلودگی هوا، گفت: در برخی از مناطق وقتی آمار امراض بررسی می‌شود متوجه ارتباط با آلایندگی و آلودگی هوا می‌شویم. امنیت غذایی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و وزارت جهاد کشاورزی در کنار دیگر دستگاه‌های مرتبط نسبت به جلوگیری از امراض احتمالی ناشی از آن اقدام کنند.

رئیس جمهور سلامت خانواده محور را مهم برشمرد و تاکید کرد: پزشک خانواده مهم است و می‌تواند سهم درمان و بستری را کاهش دهد؛ به طوری که هر کسی از اول به مرکز درمانی و بیمارستان مراجعه نکند. پزشک خانواده بهترین مشاور و امین برای هر خانواده است و می‌تواند نقش پیشگیری را داشته باشد.

وی تهدید بهداشت و سلامت مردم توسط هر دستگاهی را منکر توصیف کرد و افزود: وقتی از امر معروف و نهی از منکر منکر می‌گوئیم، منظور فقط یک مورد خاص در یک اداره نیست. لذا هر اقدامی که باعث تهدید سلامت مردم است منکر است و نباید باشد.

رئیسی با تاکید بر لزوم فعال شدن شبکه بهداشت در حوزه‌ی سلامت، گفت: ما هر چقدر در رابطه با بهداشت سرمایه‌گذاری کنیم ظرفیت وجود دارد؛ لذا من هزینه کردن در حوزه بهداشت را هزینه نمی‌دانم بلکه سرمایه‌گذاری برای کشور است.

نظر شما