شناسهٔ خبر: 181842 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

واردات تراریخته‌ها در بازه زمانی مشخص به صفر برسد/محصولات تراریخته نشان دار شوند

علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: باید واردات محصولات تراریخته در بازه زمانی مشخص به صفر برسد و در مقابل از تولید داخل حمایت کنیم، همچنین می‌توانیم نیاز خود را از کشورهایی که محصولاتی مانند نهاده‌های دامی را به صورت غیر تراریخته تولید می‌کنند تامین نماییم.

به گزارش «نماینده»، علیرضا عباسی نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص سلامت غذایی، گفت: یکی از مباحث در زمینه امنیت غذایی فراهم کردن غذا و توان تامین آن است اما بحث کیفیت غذا اهمیت بیشتری دارد و باید غذای باکیفیتی برای مصرف کننده تامین کنیم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سلامت غذایی موضوع شناسه دار کردن محصولات یکی از مباحث مهم بوده تا مشخص شود محصول را چه کسی و در چه مزرعه ای تولید کرده است، ادامه داد: شناسامه دارد کردن محصولات کشاورزی در برنامه هفتم توسعه نیز آورده شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محصولات تراریخته نیز در بسیاری از کشورهای دنیا مورد بحث است، عنوان کرد: کشورهای مختلف دنیا در زمینه مصرف محصولات تراریخته ملاحظاتی دارد و اگر در تولید کالاها محصول تراریخته استفاده شده باشد باید بر روی بسته ‍بندی محصول نهایی نشانه‌ای وجود داشته باشد تا مصرف کنندگان از موضوع مطلع شوند و حق انتخاب داشته باشند.

وی با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه نیز موضوع نشان دار شدن محصولات تراریخته آورده شده است، گفت: باید واردات محصولات تراریخته در بازه زمانی مشخص به صفر برسد و در مقابل از تولید داخل حمایت کنیم، همچنین می‌توانیم نیاز خود را از کشورهایی که محصولاتی مانند نهاده‌های دامی را به صورت غیر تراریخته تولید می‌کنند تامین نماییم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید نیاز به واردات محصولات تراریخته را از طریق تولید محصولات غیر تراریخته داخلی، افزایش بهره‌وری، کشت محصولات جایگزین و یا نهایتا از کشورهایی که غیر تراریخته کشت می‌کنند تامین کنیم، ادامه داد: تا زمانی که سلامت محصولات تولیدی تایید نشود نباید محصولات در بازار توزیع شوند تا بتوانیم غذایی سالم به مصرف کنندگان تحویل دهیم./

نظر شما