شناسهٔ خبر: 181816 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نماینده مجلس: نشست فوق‌العاده «OIC» برای حمایت از فلسطین برگزار شود

فدا حسین مالکی.jpg عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمایت غرب از رژیم صهیونیستی است، گفت: سازمان همکاری کشورهای اسلامی(OIC) باید نشستی را به منظور حمایت بیشتر از مردم مظلوم فلسطین برگزار کند.

به گزارش «نماینده»، فدا حسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: عملیات پیچیده و غافل‌گیرانه‌ای را که حماس شروع کرده، نشان داد که ملت‌های اسلامی با خودباوری می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته از یک سو به تجهیز ارتش خود پرداخته و از سوی دیگر قدرت پوشالی ارتش خود را در بوق و کرنا کرده، اما هم نیروهای فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی، پوشالی بودن قدرت ارتش این رژیم را بر همگان نمایان ساختند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام‌شده مشخص شده که عملیات طوفان الاقصی در همین مدت کوتاه تأثیرات مثبت خود را بر جوامع اسلامی گذاشته و باعث تقویت خودباوری در این کشورها شده است.

مالکی خاطرنشان کرد: علاوه بر این آن دسته از کشورهای اسلامی که به دنبال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی بودند، با مشاهده عملیات طوفان الاقصی به این نتیجه رسیدند که برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی نمی‌تواند تامین امنیت را برای آنها به دنبال داشته باشد و به این نتیجه رسیدند که باید در این سیاست خود تجدیدنظر کنند.

وی افزود: به نظر من اولین حرکتی که باید انجام شود، این است که دستگاه دیپلماسی کشور ما باید نشستی را با حضور کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهایی همچون پاکستان، ترکیه، عربستان و... برگزار کند و هماهنگی‌های لازم بر سر مسئله فلسطین در این اجلاس به عمل آید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنین سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی نیز باید نشست فوق‌العاده‌ای را با دستورکار حمایت از مردم فلسطین برگزار کند و حمایت‌های همه‌جانبه از این طریق از ملت مظلوم فلسطین به عمل آید.

مالکی خاطرنشان کرد: همان‌طور که کشورهای غربی در صدد هستند تا با ارتباط‌گیری با کشورهای اسلامی به صورت جداگانه بین کشورهای مسلمان اختلاف بیندازند و با ایجاد شک و تردید در بین کشورهای اسلامی زمان را به نفع رژیم صهیونیستی مدیریت کنند، کشورهای اسلامی هم باید مراقب این توطئه‌های غرب باشند و اجازه چنین اقداماتی را به آنها ندهند.

وی افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز اشاره داشتند عملیات طوفان الاقصی در واکنش به ظلم و ستم چندین ساله رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین انجام شد و این عملیات نتیجه ظلم فراوانی که رژیم نامشروع صهیونیستی به ملت فلسطین روا داشته است.

نظر شما