شناسهٔ خبر: 181815 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فورا جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین باید متوقف شود

امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه از انجام‌ هماهنگی های لازم برای برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی در تهران با موضوع تحولات غزه، خبر داد.

به گزارش«نماینده»، حسین امیرعبداللهیان پس از دیدار با همتای لبنانی خود «عبدالله بوحبیب» در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و گفت: در این سفر فرصتی برای دیدارهای جداگانه با نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان وسید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان فراهم شد.

وزیر خارجه کشورمان افزود: آنچه امروز در غزه شاهدیم، جنایات جنگی علیه مردم غیرنظامی فلسطین است. ما در این دیدار اتفاق نظر داشتیم برای توقف فوری جنایات جنگی نتانیاهو و رژیم‌ صهیونیستی علیه مردم بی گناه وغیرنظامیان غزه نشست فوری وزرای خارجه کشورهای اسلامی یا نشستی در سطح سران‌ کشورهای اسلامی برگزار شود.

وی اظهار کرد: ایران از سه روز پیش آمادگی خود را برای برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی در تهران اعلام‌ کرده است و در این رابطه با دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی هماهنگی های لازم به عمل آمده است و چنین درخواستی از سوی مقامات کشور عراق هم در دست اقدام است.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: ما معتقدیم فورا جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین باید متوقف شده و محاصره انسانی و قطع آب و برق و ارسال غذا و دارو به سوی غزه باید به شرایط عادی بازگردد و به ‌این جنایات غیر انسانی پایان داده شود.

وی ادامه داد: طرف آمریکایی با ارسال پیام های مختلف به کشورهای جهان خواستار خویشتنداری شده و ‌نگران گسترش دامنه جنگ است و به دیگران توصیه خویشتن داری می کند اما دست جنایتکاران جنگی رژیم جعلی صهیونیستی را هم برای کشتار کودکان در غزه کاملا باز گذاشته است.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا نمی تواند با یک ‌دست سلاح و بمب برای اسرائیل ارسال کنند که زنان و ‌کودکان فلسطینی را به قتل برساند و با دست دیگر همه طرف ها را به خویشتنداری فرا بخواند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه با هشدار اینکه اگر جنایات جنگی سازمان یافته رژیم صهیونیستی فورا متوقف نشود هر احتمالی متصور است، عنوان کرد: ما در هفته جاری از مقامات مصر و ‌دبیرکل سازمان ملل و رئیس صلیب سرخ جهانی خواستیم امکان ارسال کمک‌های غذایی و دارو و آب آشامیدنی سالم به غزه و کرانه باختری را فراهم کنند و ‌همه دولت های اسلامی را دعوت می کنیم با صدای بلند اعلام‌ کنند رژیم صهیونیستی جنایات جنگی علیه غزه را متوقف کند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان از موضع قوی مقامات لبنان نجیب میقاتی و عبدالله بوحبیب و سایر مقامات لبنانی برای حمایت از مقاومت ‌مردم فلسطین تشکر کرد.

وزیر خارجه لبنان: لبنان خواستار پایان محاصره غزه است

به گزارش خانه ملت، عبدالله بوحبیب در کنفرانس مطبوعاتی ضمن خیر مقدم به هیات ایرانی، گفت: این سفر در پرتو شرایط سخت امروز منطقه انجام‌ گرفت. ما در دیدار درباره تحولات غزه و دلایل این اتفاق و راه های جلوگیری از گسترش دامنه جنگ صحبت کردیم. لبنان بارها درباره خطر تعدی به مقدسات مسلمان در قدس شریف هشدار داده بود.

وی افزود: ما خواهان تمام شدن محاصره غزه هستیم، اسرائیل نباید اقدام به گرسنه کردن ۳ میلیون مردم فلسطینی و آواره کردن آنها کنیم، لبنان هیچ‌گاه تمایل به جنگ نداشته و از تداوم این تنش که امنیت منطقه ومنافع بین المللی را تهدید می کند، ناخشنود است.

وزیر خارجه لبنان در پایان خاطرنشان کرد: از افراد حکیم‌ منطقه می خواهیم به اسراییل فشار بیاورند که جنگ را متوقف کند و حقوق مشروع فلسطین را به آنها اعطا کنند. هیچ امنیت و ثباتی در منطقه حاصل نمی شود مگر اینکه راه حل عادلانه برای مسئله فلسطین ارائه شود.

نظر شما