شناسهٔ خبر: 181806 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رییس‌جمهور: مسیر ایران، آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتباطات بین‌المللی است

رئیسی رییس جمهور، نظام مقدس جمهوری اسلامی را نظامی پیشرفته و فن‌آور خواند و گفت: برخی مسوولان کشورهای همسایه همواره به ما تأکید می‌کنند که امروز ایران آسان‌ترین، ارزان‌ترین و مطمئن‌ترین مسیر برای ارتباط شمال، جنوب، شرق و غرب است.

به گزارش «نماینده»، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان اظهار کرد: کار فنی که در آزادراه انجام شده قابل تقدیر است و جا دارد از دست‌اندرکاران این اقدام بزرگ از جمله نیروهای فنی، مهندسی، نمایندگان، کارگران، پیمانکاران و وزارت دفاع و راه و شهرسازی، استاندار فارس و همه کسانی که تلاش و پیگیری کردند تا این مسیر زودتر به بهره‌برداری برسد تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

وی با بیان اینکه کار در جهت رفاه مردم هم عنایت پروردگار و هم رضایت مردم را به دنبال دارد، گفت: این برای ما بسیار حایز اهمیت است که مردمی که از این مسیر عبور می کنند رضایت داشته باشند و احساس کنند تردد آنها آسان تر شده است‌.

آیت‌الله رییسی با اشاره به اینکه با افتتاح این آزادراه زمان برای رسیدن به مقصد کاهش یافته است، گفت: یکی از کارهای بزرگی که باید انجام شود صرفه‌جویی در زمان است؛ کارها باید به نحوی پیش برود و انجام شود که هزینه و زمان را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: حتما ادامه این مسیر به بوشهر با همت متولیان امر باید دنبال و تکمیل شود؛ بخش‌های دیگری هم وجود دارد اما تکمیل مسیر برای ما اهمیت بسیاری دارد و این آزادراه می‌تواند مسیر شمال و جنوب را تکمیل کند.

او با بیان اینکه این آزادراه قرار است به نام مبارک شاهچراغ (ع) که چراغ راه همه ماست نامگذاری شود، گفت: امیدواریم آزادراه شاهچراغ (ع) از شیراز به اصفهان و از شیراز به بوشهر تکمیل و مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

رییسی بیان کرد: در این مسیر مهندسین و کارگران بسیار تلاش کردند و شب و روز کار کردند، طبق گزارشاتی که به ما می‌رسید دست‌اندرکاران سه شیفته کار کردند تا آزادراه تکمیل و آماده شود.

رئیس جمهور ساخت پل‌ها و تونل‌هایی که در مسیر فراهم شده را کارهای بزرگی برشمرد و گفت: در حوزه ریلی و جاده ای کارهای ارزشمندی انجام شده است؛ اینها کارهای ماندگار و نمادی از نوآوری، خلاقیت و تلاش‌های مهندسان است که باید آنها را قابل تقدیر دانست.

رییسی با گرامیداشت یاد شهیدی که در این مسیر جان خود را از دست داد گفت: نام این شهید که برای رفاه حال مردم و در مسیر خدمت به مردم جان خود را از دست داد، ماندگار است.

وی اضافه کرد: جا دارد از کارگران که در گرمای تابستان و سرمای زمستان تلاش کردند تا کار آماده شود تقدیر و تشکر کنم و از خانواده های آنها که صبورانه در کنارشان ایستادند تا این کار بزرگ رقم بخورد نیز سپاسگزارم.

همه باید در کسوت خدمتگزاری تلاش مضاعف کنند

او اضافه کرد: ما نیازمند کار و تلاش جهادی در کشور هستیم همه کسانی که امروز در کشور در کسوت خدمتگزاری هستند باید تلاش خود را مضاعف کنند.

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را کشور پیشرفته و فناور خواند و گفت: باید یکسری زیرساخت‌ها را آماده کنیم و کشورهای اطراف هم همواره به من تأکید می‌کنند که امروز مسیر جمهوری اسلامی آسان ترین، ارزان‌ترین و مطمئن ترین مسیر برای ارتباط شمال، جنوب، شرق و غرب است.

آیت‌الله رییسی ادامه داد: کار جاده‌ای و ریلی که در این مدت با جدیت دنبال می‌شود در جهت این است که بتوانیم از این ظرفیت در جهت توسعه و برای فعالیت اقتصادی در منطقه از آن بهره ببریم.

وی با اعتقاد به اینکه سهم جمهوری اسلامی ایران در گردش کار اقتصادی منطقه سهم بالایی است، گفت: تلاش های خوبی انجام شده اما کافی نیست باید تلاش‌های بیشتری انجام شود تا جمهوری اسلامی بتواند با ظرفیت بالایی که دارد این سهم را در شرایط و وضعیت تجاری، اقتصادی و داد و ستدمنطقه داشته باشد.

او اضافه کرد: مسیرهای ریلی و جاده ای اهمیت بسیاری دارد امروز برای همه روشن است که ایران به برکت حضور مردم در صحنه های مختلف، به برکت خون شهدا و سرداران رشید اسلام و به برکت وجود نیروهای متدین و متخصص ایران قوی است.

وی با اشاره به اینکه در این کشور تولید قدرت شده است، گفت: وزارت دفاع هم تولید موشک و هم تولید پهپاد می‌کند و هم در کنار مردم برای مردم بزرگراه و آزادراه می‌سازد؛ سپاه و ارتش و نیروهای دیگر در کنار مردم برای رفع مشکلات مردم هستند؛ تولید قدرت تنها در حوزه کار صنعتی و نظامی نیست تولید قدرت در حضور مردم در صحنه‌هاست، همچنان که نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند و می‌کنند.

افتخار به مجاهدان فلسطین

آیت‌الله رییسی اضافه کرد: ما افتخار می‌کنیم به تولید قدرتی که جوانان مجاهد ما در منطقه برای دفاع از خاک، وطن و مردم‌شان می‌کنند؛ حرکت مجاهدانه فلسطین حقیقتا نمادی از تولید قدرت برای جوانان مجاهد فلسطین برای دفاع از وطن و مردم‌شان و منطقه است.

رییس جمهور بیان کرد: دشمن حریف مجاهدان فلسطینی نمی‌شود و بمب سر مردم بی گناه و سر زن و بچه مردم می‌ریزند. این تلاش برای پیروزی نیست این شکست است که انسان بخواهد با زن و بچه مردم طرف شود.

رئیسی اضافه کرد: پاسداشت این تولید قدرتی که با هدایت رهبری معظم انقلاب و با حضور مردم شده آن است که ما برای رسیدن به قله خدمتی مجاهدانه کنیم، هیچ خستگی در خودمان راه ندهیم؛ رهبر فرمودند به قله نزدیک هستیم.

وی به کارهای بزرگی که در بخش تولید می‌شود اشاره و عنوان کرد: در جای جای کشور کار بسیار انجام شده و در برخی مناطق تمام شهر و منطقه تبدیل به کارگاه شده است، کار در حوزه‌های مختلف از جمله برق رسانی، آبرسانی، تکمیل جاده‌ها و ساماندهی ریل‌ها در حال انجام است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس خواهد بود.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

نظر شما