شناسهٔ خبر: 181798 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکا نمی‌تواند لغو مجوز بازرسان آژانس را بهانه‌ای برای موضع گیری ضدایرانی قرار دهد

آصفری// نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد: آمریکایی ها که خودشان بدعهدترین عضو برجام هستند نمی توانند لغو مجوز بازرسان آژانس را بهانه جدیدی برای موضع گیری ضدایرانی قرار دهند.

به گزارش «نماینده»،محمد حسن آصفری در واکنش به ادعای واشنگتن مبنی بر اینکه به دلیل جلوگیری ایران از حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بازگشت به توافق هسته‌ای فکر نمی‌کند، گفت: مقامات سیاست خارجی آمریکا به دلیل فرافکنی و دروغ پردازی های مکرر، دچار فراموشی می شوند زیرا چندی پیش بهترین راهکار برای رویارویی با تهران را پیگیری دیپلماسی و احیای برجام عنوان کرده بودند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، تصریح کرد: آمریکایی ها همچنان سیاست یک بام و دو هوا را دنبال می کنند از این رو در مقابل دوربین رسانه ها از ضرورت گفتگو برای بازگشت به برجام صحبت می کنند و چندی بعد موضع گیری ضدایرانی و ضدبرجامی اتخاذ می کنند.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها نمی توانند به راحتی برجام را احیاء کنند و به جمع کشورهای برجامی بازگردند، ادامه داد: در واقع وقتی که ترامپ به طور یکجانبه از این توافقنامه بین المللی خارج شد، همه پل های پشت سر کاخ سفید نیز از بین رفت لذا شرایط کنونی اقتضاء می کند بجای موضع گیری ضدبرجامی، صرفا رفتارهای سازنده و اعتمادساز انجام دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع جمهوری اسلامی پس از صدور بیانیه ضدایرانی در شورای حکام آژانس اتمی، مجوز ۸ بازرس آلمانی و فرانسوی این نهاد بین‌المللی را لغو کرد زیرا این رفتار اروپایی ها بر خلاف موازین بین المللی و مفاد برجام بود.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس آمریکایی ها که خودشان بدعهدترین عضو برجام هستند، نمی توانند لغو مجوز بازرسان آژانس را بهانه جدیدی برای موضع گیری ضدایرانی قرار دهند.

نظر شما