شناسهٔ خبر: 181794 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ایران هیچ محدودیتی در عرصه موشکی را نمی‌پذیرد/ ناقضان برجام نمی‌توانند زیاده‌خواهی کنند

ابراهیم عزیزی شیراز نایب رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد: جمهوری اسلامی بر اساس قوانین بین المللی می‌تواند نسبت به صادرات و فروش تسلیحات نظامی اقدام کند و قطعا هیچ منع و محدودیتی در این حوزه را نمی‌پذیرد.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم عزیزی در خصوص هراس نماینده‌های مجلس سنای آمریکا از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه موشکی ایران طی روزهای آتی، گفت: اروپایی ها چندی پیش در این رابطه بیانه ای صادر کردند که فاقد پشتوانه قانونی از حیث مقررات بین المللی است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس باید اذعان کرد شاهد نقض عهد و کم توجهی مجدد تروئیکای اروپایی و ایالات متحده نسبت به قوانین بین المللی هستیم و به نوعی آنها درصدد دَبه کردن هستند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بر اساس قوانین بین المللی می تواند نسبت به صادرات و فروش تسلیحات نظامی اقدام کند، ادامه داد: قطعا هیچ منعی در این حوزه پذیرفته شده نیست و هیچ محدودیتی را نمی پذیریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سیاستمداران کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه باید پاسخ دهند چطور تهران را متهم به نقض مفاد برنامه جامع اقدام مشترک می کنند اما در این راستا می توانند خودشان هر اقدامی را انجام دهند و پاسخگو هم نباشند!.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این میان باید یادآور شد این اقدام غربی ها می تواند برای کشورهای دنیا درس عبرت باشد زیرا آنها با رفتارشان در برجام ثابت کردند که هیچگاه به تعهداتشان پایبند نیستند و زیاده خواهی می کنند.

نظر شما