شناسهٔ خبر: 181782 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

برچیدن تحریم‌ها امری اجتناب ناپذیر است/ غرب نمی‌تواند امتیاز برجامی بگیرد

نوش آبادی عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: لغو و برچیدن همه تحریم ها امری اجتناب ناپذیر است و کشورهای اروپایی و آمریکا باید بدانند که نمی توانند از سیاست چماق و هویج استفاده کنند و با فشارهای سیاسی و اقتصادی، درصدد گرفتن امتیازهای برجامی باشند.

به گزارش «نماینده»، حسین نوش آبادی با اشاره به طرح پیشنهادی سلطان عمان در مورد برجام، گفت: مسقط از سالیان گذشته تلاش کرده تا در رفع تنش های منطقه ای و بین المللی مانند بدعهدی های برجامی غرب اثرگذار باشد و در این راستا دیدگاه های عمان مورد استقبال کشورها و دولت ها قرار گرفته است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از کشورهایی که با نیت خیرخواهانه ابتکار عمل داشته باشند استقبال می کند، در همین راستا عمانی ها پیشنهاداتی برای نزدیک کردن دیدگاه کشورهای برجامی ارائه کردند تا شاهد خروج از بن بست مذاکره باشیم.

وی ادامه داد: مفاد برنامه اقدام مشترک کاملا مشهود است و کشورهای غربی که علاقه مند به احیای برجام هستند می توانند بر اساس آنها اقدام کنند تا حسن نیت خود را نشان دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه لغو و برچیدن همه تحریم ها امری اجتناب ناپذیر است، افزود: در واقع کشورهای اروپایی و آمریکا باید بدانند که نمی توانند از سیاست چماق و هویج استفاده کنند و با فشارهای سیاسی و اقتصادی، درصدد گرفتن امتیازهای برجامی باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: منافع ملی کشورمان اجازه نمی دهد در مسیری قدم برداریم که آینده آن مبهم باشد از این رو غربی ها باید ضمانت های لازم برای اجرای تعهدات برجامی خود را ارائه دهند./

نظر شما