شناسهٔ خبر: 181781 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

فلسطین مسئله اول جهان اسلام و موفقیت آن در گرو اتحاد کشورهای اسلامی است

عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به‌ تأکید چندباره مقام معظم رهبری بر مسئله فلسطین، گفت: فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و حل این مسئله بدون اتحاد مجموعه مسلمین و پیگیری مقاومت به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل عموئی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: دیداری که این رهبران مسلمان با مقام معظم رهبری داشتند، فرصت بسیار خوبی برای پیشبرد گفتمان وحدت اسلامی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وحدت هم توصیه دینی و قرآنی ما است و هم راه نجات مسلمان و راه‌حل مشکلات آن‌ها است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود ضمن تأکید بر اصل وحدت، یکی از حجت‌های ما برای پیشبرد وحدت را مخالفان وحدت ما دانستند.

وی ادامه داد: درواقع وقتی می‌بینیم چه کسی بیشترین مخالفت را با این وحدت دارد باید در پیشبرد وحدت با همت استوارتر گام برداریم.

در همین چارچوب وحدت از دید ما هم ضرورت درون دینی ما است و هم راه‌حل مسائل جهان اسلام است و البته نباید غافل بود که پیشبرد این راهبرد با موانعی هم مواجه هست. اگر کشورهای اسلامی با هم وحدت داشته باشند، زمینه نفوذ قدرت‌های استکباری و غربی‌ در کشورهای اسلامی کم می‌شود. درواقع کشورهای مسلمان با اتحاد می‌توانند جلوی این مداخله‌گری را بگیرند و از حقوق یکدیگر دفاع کنند و همچنین اهداف همدیگر را پیش ببرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری هم تاکید کردند، از دید ما مهم‌ترین هدف مشترک ملت‌های مسلمان، حل و فصل قضیه فلسطین است‌. فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و حل این مسئله بدون اتحاد مجموعه مسلمین و پیگیری مقاومت به نتیجه نخواهد رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: صهیونیست‌ها به عنوان کسانی که از آزادی سرزمین مقدس فلسطین اِبا دارند، تلاش می‌کنند با اختلاف‌افکنی بین کشورهای اسلامی و ضعیف نگه‌داشتن جناح مسلمان، نفوذ غاصبانه و مداخله‌گری خود را حفظ کنند. در این چارچوب و با پیشبرد امر وحدت، امیدوارم جهان اسلام به آرمان خود یعنی بازگشت سرزمین‌های اشغالی فلسطین به مردم فلسطین برسد و این واقعه که دور هم نیست، از نتایج و برکات وحدت اسلامی خواهد بود./

نظر شما