شناسهٔ خبر: 181753 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

سامانه شفافیت اموال و دارایی بانک‌ها راه‌اندازی می‌شود

محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در برنامه هفتم توسعه به دنبال آن هستیم که سازوکاری در نظر گرفته شود تا دارایی بانک‌ها در سامانه‌های مشخصی به صورت شفاف و دقیق شناسایی شود.

به گزارش «نماینده»، بهروز محبی نجم آبادی ، با تاکید بر لزوم جلوگیری از بنگاه داری بانک‌ها، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به این موضوع ورود کرده و تمام تلاش ما آن است که بانک‌ها را از مسیر بنگاه داری جدا کنیم.

وی ادامه داد: همچنین الان لایحه برنامه هفتم توسعه کشور در حال بررسی در صحن مجلس شورای اسلامی است که یکی از پایه‌های اساسی برنامه هفتم مربوط به اصلاح نظام بانکی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه به دنبال آن هستیم که سازوکاری در نظر گرفته شود تا دارایی بانک‌ها در سامانه‌های مشخصی به صورت شفاف و دقیق شناسایی شود و سهام بانک‌ها و رویکرد مالی آنان هم شفاف می‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر باید راهکارهایی در نظر گرفته شود تا از بنگاه داری بانک‌ها جلوگیری شود که این مسئله مستلزم اصلاح نظام بانکی است. ما باید کاری کنیم تا بانک‌ها از حوزه بنگاه داری خارج شوند و به بخش خصوصی میدان بیشتری داده شود.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا همه منافذ دور زدن قانون از سوی بانک‌ها بسته شود، گفت: این موضوع به صورت مفصل در کمیته‌ها و کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مورد بحث قرار گرفته است و علاوه بر این تلاش خواهیم کرد تا همه صورت‌های مالی بانک‌ها را شفاف کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امور بانک‌ها شفاف شود و طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم به تأیید نهایی برسد، قطعاً تا حد زیادی نگرانی‌ها درباره بنگاه داری بانک‌ها برطرف خواهد شد.

نظر شما