شناسهٔ خبر: 181737 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

انتشار پیشرفت های کشور در کتابهای درسی برای دانش آموزان امید آفرین است

سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی کتب درسی مملو از دستاوردها و پیشرفت های مختلف کشور باشد، این نشر دستاوردها برای دانش آموزان امید آفرین بوده و آنان تلاش بیشتری برای علم آموزی و تحصیل خواهند داشت.

به گزارش «نماینده»، سید احسان قاضی زاده هاشمی افزود: نظام تعلیم و تربیت باید به گونه ای برنامه ریزی شود که معلمان پیشرفت های علمی و فناوری و توسعه صنایع و همچنین داشته های کشور را در قالب برنامه درسی برای نسل نوجوان و کودکان تبیین کند.

وی گفت: باید مدارس به سمتی سوق داده شود که دانش آموزان از ویژگی ها و فضیلت های فردی خود در مسیر توسعه علم و تحصیل استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستانهای سرخس، فریمان و بخش های احمدآباد و رضویه مشهد اظهار داشت: کشور ما تحت شدیدترین تحریم های ظالمانه بوده لذا پیشرفتهای ایران با اتکا به دانش بومی تاکنون ارتقا پیدا کرده است لذا باید این موضوع در فرهنگ علم آموزی و ارتقا فضیلت های فردی مخصوصا دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

قاضی زاده با بیان اینکه نمی توان از کل به جز رسید ادامه داد: پیشرفت فردی موجب پیشرفت در اجتماع می شود لذا وضعیت پیشرفت یک به یک دانش آموزان کشور باید در برنامه یکایک معلمان و مدارس کشور قرار گرفته و رصد شود.

وی گفت: در راستای تحقق این پیشرفت مهترین وظیفه ما باید فراهم کردن فرصت تحصیل برابر برای دانش آموزان باشد اگر خدایی ناکرده دانش آموز یا دانش آموزانی بواسطه ترک تحصیل و یا نبود امکانات و زیرساختها در فلان روستا یا منطقه محروم از تحصیل جامانده باید مورد بررسی مسوولان قرار گرفته و شرایط ادامه تحصیل آنان فراهم شود.

نظر شما