شناسهٔ خبر: 181724 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

پویش مهر راه را برای بیشتر دیده شدن پیشرفت‌های کشور باز می‌کند

احسان ارکانی عضو هیات رییسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس بر جایگاه مهم معلمان برای انتقال دستاوردهای کشور تاکید کرد و گفت: راوی شدن دانش‌آموزان، پیشرفت‌ها و موفقیت‌های دیده نشده ایران اسلامی را آشکار می‌کند.

به گزارش «نماینده»، احسان ارکانی درباره تاکید رییس جمهور مبنی بر اینکه دانش آموزان راوی پیشرفت‌های کشور شوند، گفت: امروزه جنگ دشمنان با نظام اسلامی فیزیکی و از طریق تجهیزات نظامی نیست بلکه دشمن با رویکرد جنگ ترکیبی و نشانه گرفتن نوجوانان، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان به میدان آمده است.

عضو هیات رییسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس افزود: دشمنان تلاش می‌کنند با بزرگ نمایی و روایت وارونه از موفقیت‌های کشور، سبب تخریب اذهان مردم به ویژه قشر آینده ساز کشور شوند تا آنها از نظام اسلامی دل زده شده و مدعی برتر بودن غرب شوند.

وی یادآور شد: هرچند مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد و رهبر معظم انقلاب نیز به درستی امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند، ولی در کنار همه این مشکلات، نظام اسلامی شاهد پیشرفت‌های بسیار مهم و تحول سازی است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کشور در بسیاری از بخش ها و حوزه ها به ویژه حوزه نظامی، موشکی و پهپادی پیشرفت‌های چشمگیری داشته و موفقیت‌های ارزنده‌ای کسب کرده است که رییس جمهور به درستی به بیان آنها از طریق نسل دهه هشتادی و نودی تاکید داشتند.

نقاط قوت کشور در علم وفناوری و دانش‌بنیان‌ها به خوبی بیان نشده است

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی یکی از نقاط قوت کشور که کمتر به آن پرداخته شده را حوزه علم وفناوری و دانش بنیان‌ها برشمرد و گفت: نتایج و دستاوردهای این حوزه پیش از این در بخش دانش هسته ای مشاهده شده است به گونه ای که بهترین پزشکان در تخصص‌های مختلف از جمله ناباروری و مهندسان در صنایع هایتک و هوافضا در آسیا و حتی جهان، دانشمندان و متخصصان ایرانی هستند.

ارکانی با اشاره به اینکه وقتی این توانمندی‌ها به درستی معرفی نشود، دانش آموزان و نسل های آینده از این پیشرفت‌ها بی اطلاع خواهند بود، ادامه داد: همانطور که رییس جمهور به آن اشاره کردند، ضروری است همه دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری برنامه‌های جامعی برای چگونه راوی بودن دانش آموزان از پیشرفت‌های کشور ارائه دهند.

معلمان مهمترین حلقه انتقال پیشرفت‌های کشور به دانش‌آموزان هستند

ارکانی با تاکید بر اینکه معلمان مهمترین حلقه برای انتقال پیشرفت‌های کشور به دانش آموزان هستند، تصریح کرد: برای اینکه معلمان با جان و دل موفقیت‌های کشور را برای دانش آموزان بازگو کنند، در مرحله نخست باید دغدغه معیشتی و مالی آنها را حل کرد تا تمام ذهن آنها معطوف به آموزش دانش آموزان شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه دانش آموزان راوی پیشرفت‌های کشور شوند باید بازدیدهای علمی از این پیشرفت‌ها برای آنها تدارک دیده شود تا آنها از نزدیک دستاوردهای نظام را مشاهده کنند تا در آینده برای ادامه این راه، تاثیرگذار باشند.

نظر شما