شناسهٔ خبر: 181697 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مسیر یک ساله سیاست خارجی نشان دهنده تغییر نظم جهانی است

علی حدادی یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسیر رشد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در طول یک سال گذشته این پیام را برای غربی‌ها دارد که دیگر دوران سابق که آمریکا خودش را ابر قدرت و تک قطب جهان می‌دانست گذشته است.

به گزارش «نماینده»، علی حدادی با اشاره به توسعه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در طول یک سال گذشته و شکست سیاست‌های بحران آفرینی غربی‌ها، بیان کرد: استکبار جهانی تمام تلاش خود را به کار گرفت تا آسیب جدی را به ایران اسلامی وارد کرده و به نظام اسلامی ضربه وارد کند. در سال گذشته با توطئه و دسیسه بهانه ای ایجاد شد تا اغتشاشات را در راستای برهم زدن امنیت کشور، دنبال کند.

وی در ادامه اظهار کرد: اما در طول یک سال گذشته علی رغم تلاش های دشمن، دولت جمهوری اسلامی حرکت ویژه ای را آغاز کرد. عده‌ای بر این باور بودند که ارتباط با کشورهای اروپایی به منزله ارتباط با دنیاست اما دولت سیزدهم این باور را تغییر داد. پیوستن ایران به پیمان شانگهای یک حرکت ویژه بود؛ تقویت ارتباط با کشورهای همسایه و توجه به ظرفیت های موجود در آفریقا و آمریکای لاتین و تقویت ارتباطات بین المللی سبب شد تا سیاست‌های دشمن با شکست مواجه شود.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسیر رشد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در طول یک سال گذشته این پیام را برای غربی‌ها دارد که دیگر دوران سابق که آمریکا خودش را ابر قدرت و تک قطب جهان می دانست گذشته است. غربی‌ها نیز به این نتیجه رسیده‌اند که حمایت از رژیم صهیونیستی نه تنها هیچ فایده‌ای برای آنان نداشته بلکه به آنها آسیب‌های زیادی وارد کرده است. دنیا به این واقعیت پی برده که نه تنها ایران منزوی و ضعیف نشده است؛ بلکه قدرت جمهوری اسلامی در منطقه غرب آسیا و در سطح جامعه بین الملل رو به افزایش است.

وی در ادامه تاکید کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند به فضل الهی از گردنه نیز عبور خواهیم کرد و نظم جهان در حال تغییر از تک قطبی به چند قطبی بوده که ایران نیز در آن نقش ویژه‌ای دارد. دیگر حرکت‌هایی مانند اغتشاش که عده‌ای را تحریک کرده و جلو بفرستند، نتیجه‌ای ندارد. هر زمان استکبار جهانی دست به اقداماتی مانند تحریم و عملیات ترور زدند، استحکام نظام جمهوری اسلامی افزایش یافته است.

وی افزود: تجربه نیز به افرادی که دلارهای زیادی خرج کردند تا به جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد کنند، ثابت کرد که نتیجه نخواهند گرفت. دشمن نیز بار دیگر مثل گذشته با شرمندگی مجبور به عقب نشینی شده است.

نظر شما