شناسهٔ خبر: 181681 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

حسینی: رئیس‌جمهور در سازمان ملل اعتقاد جمهوری اسلامی به اصل خانواده را نشان داد

کریم حسینی یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهوری برای تشکیل جنبش جهانی تعهد به خانواده گفت: رئیس جمهوری در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل نشان داد جمهوری اسلامی بر اساس تعالیم مکتب اسلام و همچنین فرهنگ ایرانی به اصل خانواده و پایداری و ثبات بنیان آن اعتقاد دارد و این را می‌خواهد در ابعاد جهانی پیگیری کند.

به گزارش «نماینده»، کریم حسینی با بیان اینکه «سخنرانی رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل بسیار مقتدرانه بود»، اظهار کرد: محورهای سخنرانی رئیس جمهوری و همچنین حضور موثر هیئت ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اقتدار جمهوری اسلامی را ثابت کرد.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس جمهوری برای تشکیل جنبش جهانی تعهد به خانواده گفت: یکی از مواردی که رئیس جمهوری در سخنرانی خود در سازمان ملل اشاره کردند موضوع خانواده بود؛ آقای رئیس جمهوری نشان داد که جمهوری اسلامی بر اساس تعالیم مکتب اسلام و همچنین فرهنگ ایرانی به اصل خانواده و پایداری و ثبات بنیان آن اعتقاد دارد و این را می‌خواهد در ابعاد جهانی پیگیری کند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه امروز یکی از تهدیدات جدی فرهنگ در دنیا حمله به بنیان خانواده و ریشه‌های مستحکم خانواده‌ها است، هشدار داد: اگر حمله به خانواده محقق شود، قطعاً پایه‌ها و ریشه‌های اساسی و اصلی فرهنگ در دنیا از هم می‌پاشد.

حسینی تصریح کرد: توجه جهانی به خانواده و ثبات در خانواده و احترام به کانون خانواده یک اصل است که ایران اسلامی هم ثابت کرد در این امر پیش قدم است. قطعاً برای تحقق پیشنهاد رئیس جمهوری برای تشکیل جنبش جهانی تعهد به خانواده اقدامات داخلی و یک سری اقدامات فرهنگی در ارتباطات خارجی نیاز است و استفاده از تعالیم دینی و پایبندی به اصول دینی در این زمینه می‌تواند موثر باشد.

نظر شما