شناسهٔ خبر: 181664 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

ایجاد واگرایی‌های قومی راهبرد دشمن است

ابراهیم عزیزی شیراز ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان و نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از عوامل محوری پیروزی انقلاب اسلامی و رشد و شکوفایی در طی سالیان اخیر، امر وحدت بوده است.

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان و نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از عوامل محوری پیروزی انقلاب اسلامی و رشد و شکوفایی در طی سالیان اخیر، امر وحدت بوده است. به طورکل وحدت، عامل پیروزی و زیربنای موفقیت انقلاب اسلامی و تداوم ارزش‌های انقلاب طی سالیان گذشته تا به امروز بوده است.

وی افزود: بی‌شک نظام اسلامی مبتنی بر ارزش‌های دینی با وحدت به موفقیت رسیده است و همواره از سعادت و شکوفایی برخوردار شده است. به همین خاطر دشمنان همواره کوشیده‌اند تا وحدت و انسجام ملت ایران را به اختلاف تبدیل کنند و از همبستگی ملت‌های مختلف کشور جلوگیری کنند.

عزیزی تصریح کرد: اگر بر راهبردهای دشمن متمرکز شویم، خواهیم دید که یکی از اقدامات دشمن آشفته‌سازی و ناامید سازی و درنتیجه ایجاد شکاف میان اقوام و اقشار مختلف جامعه است. کوشش برای بی‌ثبات‌سازی و اختلاف انگیزی به‌عنوان یک عامل محوری به سبب جلوگیری وحدت است. بدین سبب درمی‌یابیم که اصل وحدت، عامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بوده و امروز نیز برای رشد ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی اهمیت فراوانی دارد. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، دشمن همواره کوشیده تا واگرایی‌های قومی ایجاد کند و میزان نژاد و اقوام مختلف اختلاف و فاصله ایجاد کند، ازاین‌رو باید بکوشیم تا وحدت فراگیر شود. افزون بر این موارد می‌بایست همواره اقدامات دشمن را رصد کنیم و مانع از تحقق اهداف دشمنان و رسانه‌های معاند شویم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمن می‌کوشد تا از هر روزنه‌ای به ارزش‌های انقلاب اسلامی آسیب برساند. در این راستا ضرورت دارد تا رویکرد وحدت‌گرایانه را با انسجام گروه‌های مختلف و وفاداران انقلاب اسلامی فراگیر سازیم و مشترکات و اصول‌های پذیرفته‌شده را تقویت کنیم.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به شکست توطئه‌های دشمن همچنین خاطرنشان کرد: وحدت و یکپارچگی دشمنان انقلاب اسلامی را ناکام خواهد کرد و موجب شکستشان خواهد شد. بنابراین هرچه بیشتر بر طبل وحدت و انسجام در مقام عمل بکوبیم، دشمنان بیشتر ناامید خواهند شد و توطئه‌هایشان شکست خواهد خورد.

او متذکر شد: به برکت اندیشه‌های انقلاب اسلامی نه‌تنها منادی وحدت در داخل کشور بلکه منادی وحدت در تمامی دنیا به‌ویژه در میان شیفتگان مکتب نبوی و دلدادگان کتاب آسمانی قرآن شده‌ایم. دراین راستا همواره می‌بایست تلاش کنیم تا تمامی کسانی که زیر پرچم اسلام و قرآن هستند، با وحدت کلمه، نظر، عمل و یکپارچگی آشنا شوند و توطئه‌های شیطانی دشمنان را نقش بر آب کنند.
وی در پایان یادآور شد: بی‌شک وحدت هرچه‌تمام‌تر، دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی را ناکام خواهد ساخت و زمینه شکستشان را در تمامی زمینه‌ها فراهم خواهد ساخت.

نظر شما