شناسهٔ خبر: 181635 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بیانیه سیاسی کشورهای عربی و ژاپن درباره جزایر سه گانه دخالت آشکار در امور داخلی ایران است

یعقوب رضا زاده عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس ضمن محکوم کردن بیانیه ضدایرانی سیاسی کشورهای عربی و ژاپن درباره جزایر سه گانه، اظهار کرد: بدون شک طرح این موضوع دخالت آشکار و علنی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود.

به گزارش «نماینده»، یعقوب رضا زاده در واکنش به بیانیه مشترک سومین نشست گفت وگوهای سیاسی کشورهای عربی و ژاپن درباره جزایر سه گانه ایرانی، گفت: تاریخ گواهی می دهد که ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک متعلق به ایران اسلامی است و ایرانیان صدها سال در این جزایر سکونت دارند.

تاریخ تغییر نمی‌کند

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از دولت های عربی تلاش می کنند ادعای واهی خود نسبت به جزائر سه گانه را در مجامع سیاسی و بین المللی مطرح کنند، اظهار کرد: در واقع آنها تصور می کنند با دامن زدن به این امر می توانند افکار عمومی دنیا را منحرف کنند در حالی که تاریخ تغییر نمی کند.

وی ادامه داد: صدور بیانیه مشترک سومین نشست گفت وگوهای سیاسی عربی-ژاپنی درباره جزایر سه گانه ایرانی برای دلخوشی برخی از دولت های عربی است و هیچ دستاورد دیگری ندارد.

دستگاه دیپلماسی بیانیه جزایر سه گانه را از طریق مجامع بین المللی پیگیری کند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن محکوم کردن بیانیه ضدایرانی گفت وگوهای سیاسی عربی-ژاپنی درباره جزایر سه گانه، افزود: بدون شک طرح این موضوع دخالت آشکار و علنی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزارت امور خارجه کشورمان باید موضوع یاد شده را از طریق مجامع بین المللی پیگیری کند تا شاهد تکرار آن نباشیم.

نظر شما