شناسهٔ خبر: 181628 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

احداث "تراموا" پس از کارهای مطالعاتی در پایتخت عملیاتی می‌شود

چمران رئیس شورای شهر تهران درخصوص احداث قطار شهری (تراموا) در پایتخت گفت: ابتدا باید کارهای مطالعاتی در این خصوص صورت بگیرد، سپس مراحل اجرایی آن انجام شود.

به گزارش «نماینده»، مهدی چمران صبح امروز در حاشیه برگزاری یکصدوهفتادوششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در بودجه امسال در ارتباط با قطار شهری (تراموا) بودجه‌ای پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این بودجه مربوط است به مباحث مطالعاتی این مدل از حمل و نقل؛ و بودجه خوبی نیز پیش‌بینی شده است و باید ابتدا کارهای مطالعاتی در خصوص قطار شهری (تراموا) صورت گیرد و سپس مراحل اجرایی آن انجام شود.

وی همچنین به تفاهمنامه اخیر شهرداری تهران و وزارت دفاع در ارتباط با تراموا اشاره کرد و افزود: همانطور که گفته شد این یک تفاهم است نه قرارداد؛ چرا که در ارتباط با قرارداد باید حتما در شورا بررسی و به تصویب برسد، البته شورای ترافیک نیز باید نظر خود را در خصوص تراموا یا همان قطار شهری ارائه کند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به خبر منتشر شده در ارتباط با احداث خانه‌های 25 متری در پایتخت گفت: روز گذشته وزارت راه و شهرسازی این خبر را تکذیب کرد. همچنین شهرداری تهران به هیچ عنوان پروانه ساخت چنین واحدهایی را نمی‌دهد.

چمران در ارتباط با اثرات منفی احداث چنین خانه‌هایی نیز تصریح کرد: این مسئله تبعات اجتماعی را به همراه خواهد داشت و در شرایطی که تاکید بر فرزندآوری می‌شود، احداث چنین خانه‌هایی مردم را به سمت زندگی‌های مجردی سوق می‌دهد.

وی در ارتباط با حضور برخی از اعضای شورای شهر تهران در ایام اربعین در کربلای معلی گفت: تمامی اعضا با هزینه شخصی خود به کربلا رفتند و اغلب نیز با خانواده خود بوده‌اند و هیچ یک از اعضا و مدیری از شورا با هزینه شورا به کربلا سفر نکرده است؛ در خصوص مدیران شهرداری نیز بنده اطلاعی ندارم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص دستور جلسه امروز شورا اظهار کرد: در این جلسه با توجه به اتمام احکام مسئولیت اعضای کمیسیون ماده 100 این موضوع در دستور کار قرار گرفته و پس از آن به موضوع چند نام‌گذاری و بررسی پرونده باغات خواهیم پرداخت.

چمران همچنین در صحن شورای شهر تهران با بیان اینکه حماسه اربعین در سکوت خبری دنیا برگزار می‌شود، گفت: هرچه رسانه‌های خبری صهیونیستی بخواهند این حماسه را کتمان کنند، قابل کتمان نیست و حضور 4 میلیون ایرانی در کربلا رقم کمی نیست؛ جمعیت برخی کشورها حتی به 4 میلیون نفر هم نمی‌رسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه تمام مردم ما توان خود را به کار گرفتند، یادآور شد: مردم بدون منت و برای رضایت الهی وارد عرصه شدند و هم دولت ایران و هم دولت عراق تمام تلاش خود را به کار گرفتند؛ بسیاری از امور را شهرداری تهران بر عهده گرفت و به خوبی این اقدامات را انجام داد که باید گزارش کامل آن ارائه شود.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در نجف، کربلا، سامرا، کاظمین، مرزها و در بین راه به مردم خدمات‌رسانی می‌کرد و موکب‌های خوبی از جمله موکب بانوان راه‌اندازی شده بود که مورد استقبال قرار گرفت که این اقدامات قابل تحسین و تقدیر است؛ به‌ویژه برنامه‌های فرهنگی خوبی که امسال به برنامه‌ها اضافه شد؛ البته سال‌های قبل هم برنامه‌های فرهنگی برگزار شد اما امسال تعداد این برنامه‌ها افزایش یافت که باعث خوشحالی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بنا بر بیانات مقام معظم رهبری درس حماسه اربعین وحدت و امنیت ملی است، تصریح کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرده که چگونه بحران‌آفرینی کند و بتوان در این بحران‌ها، امنیت و وحدت ملی را خدشه‌دار کند اما شتر در خواب بیند پنبه دانه.

وی افزود: جلوی بحران‌آفرینی دشمنان باید بایستیم و جدول آنها را تکمیل نکنیم؛ اگر کمر همت بر این کار ببندیم قطعاً موفق خواهیم شد؛ همانطور که پیش از این نیز چنین بوده است.

چمران با تأکید بر اینکه شهرداری نه می‌تواند و نه باید به خانه‌های 25 متری پروانه بدهد، یادآور شد: در حالی که می‌توانیم مسکن درست و خوبی داشته باشیم نباید به دنبال قفس‌سازی برویم و آنها را در قفس حبس کنیم. درست است که زمین گران است و ساخت و ساز گران تمام می‌شود اما باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را به درستی حل کنیم نه اینکه مساحت خانه‌ها را به 25 متر کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه همانطور که آقای تشکری هاشمی در روزهای گذشته گفتند باید سرویس مدارس زیر نظر تاکسیرانی باشند، گفت: ما استقبال می‌کنیم که تاکسی‌های اینترنتی نیز وارد عمل شوند اما باید ساختارمند فعالیت کنند. تهران شهرداری و شورا دارد و باید نرخ‌ها زیر نظر شورا باشد. به مردم اجحاف می‌شود و به صورت دلالی از مردم پول می‌گیرند که باید ساماندهی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: به عنوان خدمات شهری باید تاکسی‌های اینترنتی با شهرداری و شورا هماهنگ شود؛ ما از این شرکت‌ها دعوت می‌کنیم و تاکسیرانی هم باید وارد عمل شود تا اقدامات این شرکت‌ها بر اساس قانون انجام شود.

نظر شما