شناسهٔ خبر: 181591 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

طرح کالابرگ به صورت فراگیر اجرا شود/ دولت زیرساخت‌ها را فراهم کند

غلامرضا مرحبا نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی باید فراگیر باشد تا منجر به مهار تورم و ثبات بازار شود، البته دولت می‌گوید زیرساخت‌های این کار هنوز فراهم نیست.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا مرحبا در ارزیابی خود از عملکرد دولت در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و زمانی که بحث حذف ارز ترجیحی مطرح شد، دولت باید راه‌های جایگزین آن را ارائه می‌کرد.

وی متذکر شد: یکی از راه‌های جایگزین، اعطای کالابرگ الکترونیکی بود البته نه کالا برگ دهه ۶۰، بلکه کالابرگ الکترونیکی که مردم بتوانند یارانه خود را دریافت کنند و خرید خود را انجام دهند. آن کاری که دولت در چند استان به صورت آزمایشی برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انجام داده، چیزی نیست که مجلس انتظار داشت و الان هم هنوز به آن مرحله از رضایتمندی نرسیدیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی باید فراگیر باشد، چرا که اجرای سراسری و فراگیر طرح کالابرگ الکترونیکی به مهار تورم و ثبات بازار کمک می‌کند و باید زیرساخت‌های آن از سوی دولت فراهم شود. نظر دولت این است که زیرساخت‌های لازم برای اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیکی وجود ندارد و نمی‌تواند این کار را به صورت کامل انجام دهد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی است، دولت ملزم است که زیرساخت‌های اعطای کالابرگ الکترونیکی را فراهم کند و سازوکار ارائه کالابرگ الکترونیکی را به صورت فراگیر و سراسری راه بیندازد.

مرحبا تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از دهک‌های جامعه یارانه نقدی دریافت می‌کنند، بعد از حذف ارز ترجیحی باید جایگزین آن به نحوی باشد که مردم بتوانند از یارانه خود استفاده کنند و از سوی دیگر باید سازوکاری فراهم شود تا دیگر شاهد این تشتتی که مخصوصاً در توزیع مواد غذایی و خرده فروشی‌ها شاهد هستیم، نباشیم.

نظر شما