شناسهٔ خبر: 181589 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

آغاز بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه از هفته آینده در مجلس

مجتبی یوسفی یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: تا پنجشنبه هفته جاری نمایندگان مجلس فرصت دارند تا پیشنهادات خود را پیرامون گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه در سامانه بارگذاری کرده و از هفته آینده بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش «نماینده»، مجتبی یوسفی با اشاره به زمان آغاز بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: بر اساس آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی پس از بارگذاری گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه، نمایندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پیشنهادات خود را پیرامون گزارش کمیسیون در سامانه بارگذاری کنند فلذا نمایندگان تا پنج شنبه هفته جاری فرصت دارند تا پیشنهادات خود را در سامانه ثبت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از پایان فرصت ثبت پیشنهادات، از هفته آینده بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار جلسات علنی صحن مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت. معمولا روال اینگونه بوده که جلسات بررسی لایحه برنامه هفتم به صورت دو شیفت صبح و بعداز ظهر و گاهی اوقات به صورت سه شیفت برگزار شود اما هنوز تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده و باید در جلسه هیات رئیسه مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنای مجلس این است تا لایحه برنامه هفتم توسعه به سرعت به نتیجه برسد و بودجه سال آینده بر اساس برنامه جدید نوشته شود. برای ما زودتر به نتیجه رسیدن برنامه هفتم توسعه مهم است. البته یکسری نقدهای جدی به عملکرد هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم وارد است. مقداری از نظر برنامه ای و چیدمان مواد لایحه مغایرت هایی ایجاد شده است از این جهت گله‌مندی وجود دارد و بنا است هیات رئیسه مجلس جلسه ای را برگزار کرده تا این مغایرت های به وجود آمده نیز مرتفع شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بنای مجلس این است که زودتر برنامه هفتم توسعه نهایی شود تا به سندی برای توسعه پنج ساله کشور تبدیل شود.

نظر شما