شناسهٔ خبر: 181572 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

مهمترین موضوع برنامه هفتم توسعه بهینه‌سازی مصرف سوخت است/ بنزین گران نمی‌شود

سنگدوینی عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: مهمترین موضوع در دستور کار دولت و برنامه هفتم توسعه بهینه‌سازی مصرف سوخت است.

به گزارش «نماینده»، رمضانعلی سنگدوینی با اشاره به اهمیت بهینه‌سازی مصرف انرژی گفت: ایران از کشورهای بزرگ تولیدکننده انرژی از جمله گاز، برق، آب، فرآورده‌های نفتی و ... است اما میزان مصرف ما بالاست و بهینه‌سازی به خوبی انجام نمی‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه مهمترین موضوع در دستور کار دولت و برنامه هفتم توسعه بهینه‌سازی مصرف سوخت است ادامه داد: ما دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز دنیا هستیم و باید زنجیره انرژی را کامل کنیم اگر این زنجیره به انتها برسد ارزش افزوده بالایی دارد.

وی اظهار کرد: عده‌ای در فضای مجازی به دنبال ایجاد ناآرامی هستند و با شایعه طوری وانمود می‌کنند بنزین گران می‌شود، در حالی‌که بنزین گران نخواهد شد و با همین قیمت روز توزیع می‌شود.

سنگدوینی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی گفت: از این ظرفیت باید نهایت بهره‌برداری شود، در بخش خصوصی می‌توانیم این موضوع را به سرانجام برسانیم و در برنامه هفتم تلاش می‌کنیم این مسئله حل و فصل شود.

نظر شما