شناسهٔ خبر: 181567 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مشکلات را می‌توان با دستان خود مردم حل کرد

قالیباف رئیس مجلس گفت: اگر مشکلی برای حل شدن به معجزه نیاز داشته باشد این معجزه در دستان مردم است.

«نماینده»، محمد باقر قالیباف*: حضرت امام خمینی (ره) می‌فرمود «مردم ولی نعمت ما هستند و ما باید از ولی‌نعمت خودمان قدردانی کنیم و خدمت کنیم به او و همین‌ها هستند که الان هم این کشور را حفظ می‌کنند و نظام این کشور را حفظ می‌کنند.» حق هم همین است. در جمهوری اسلامی اصل و اساس مردم هستند این انقلاب با اراده مردم شکل گرفت و امام این انقلاب به پشتوانه مردم بود که مسیر تحقق نظام اسلامی را گشود.

اینک ما مسئولانیم که باید شب را از روز نشناسیم و در پی حل مشکلات باشیم. اما اگر گمان کنیم که بناست مشکلات بدون مشارکت مردم حل شود، خطای بزرگی مرتکب شده‌ایم. مشارکت حقیقی آن زمانی رخ می‌دهد که قدرت این ملت به دست خودش در همۀ عرصه‌ها جاری و ساری شود. امثال منِ مسئول نمی‌تواند و نباید به مردم بگوید کنار بایستید تا من به‌تنهایی مشکلات را حل کنم. بلکه باید دست یاری به سوی مردم دراز کنیم و خود صرفاً فعالیت‌ها رو مدیریت و تولیگری کنیم. اگر مشکلی برای حل‌شدن به معجزه نیاز داشته باشد، این معجزه در دستان مردم است.

مثال بزنم. در نیروی انتظامی یا شهرداری این معجزه را در نظارت مردمی دیدیم. به‌جای آنکه گشت‌های شبانه‌روزی با هزاران نیرو در شهر مستقر کنیم، نظارت را به مردم سپردیم و بدین شکل، سامانه‌های ۱۱۰ و ۱۳۷ راه‌اندازی شد تا هر جرمی یا مشکلی در هرکجا رخ داد، فوراً مردم با یک تماس نیروهای آن سازمان را خبر دهند. این جمع‌سپاری و مردمی‌سازی در مجلس هم رقم خورد. برای نخستین بار، یک لایحه پیش از تصویب در معرض حک‌واصلاح‌های مردمی قرار گرفت و مسیر خود را پیدا کرد.

البته این‌ها صرفاً نمونه‌اند و شاهدی‌اند بر اینکه مشکلات را می‌توان با دستان خود مردم حل کرد. قدرت این مردم نیز در ذهن و بازوی جوانان و استعدادهای نهفتۀ کودکان و نوجوانان کشور است.»

کد خبر 5878462

نظر شما