شناسهٔ خبر: 181566 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

لایحه مدیریت تعارض منافع در نوبت صحن علنی مجلس/ ساماندهی تعطیلات آخر هفته به حفظ سلامت روانی جامعه کمک می‌کند

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فسادستیزی ویژگی بارز لایحه مدیریت تعارض منافع است که امیدوارم هیئت رئیسه مجلس بررسی آن را در اولویت خود قرار بدهد.

به گزارش «نماینده»، حسین گودرزی با اشاره به مصوبات کمیسیون اجتماعی بیان کرد: یکی از کارهای بزرگی که این کمیسیون انجام داده و لازم است هیئت رئیسه در فهرست برنامه‌های خود وارد کند بحث تعارض منافع است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی افزود: تلاش برای فسادستیزی که در لایحه مدیریت تعارض منافع وجود دارد در کمترین جایی دیده می‌شود، این موضوع بسیار با اهمیت است و امیدوارم هیئت رئیسه مجلس بررسی آن را در اولویت خود قرار بدهد.

وی با اشاره به اینکه تصویب ساماندهی تعطیلات آخر هفته از دیگر تلاش‌های کمیسیون اجتماعی مجلس است، ادامه داد: کاهش ساعت کاری از ۴۴ به ۴۰ ساعت تصویب شده و اگر در مجلس رای بیاورد ساعت کاری به حالت عادی جهانی که میانگین ۴۰ ساعت در کشورهای توسعه‌یافته است خواهیم رسید.

گودرزی گفت: با ساماندهی تعطیلات آخر هفته ۲ روز تعطیل خواهیم بود، در حال حاضر میانگین تعطیلات ۵۲ روز آخر هفته و ۲۶ روز هم مناسبتی ملی مذهبی است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: اغلب کشورهای جهان ۲ روز تعطیلی دارند، به‌طور میانگین در دنیا حدود ۱۲۰ روز تعطیل است در حالی‌که ما ۷۲ روز تعطیل هستیم؛ لذا ضروری است برای تقویت خانواده‌محوری، گردش‌گری و حفظ سلامت روانی جامعه ۲ روز تعطیلی آخر هفته را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه لایحه دولت مبنی بر ساماندهی تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی با تغییرات تصویب شده است گفت: منتظر طرح آن در صحن علنی هستیم و به هیئت رئیسه پیشنهاد می‌کنم به آن سرعت بدهند و این موضوعات را مطرح کنند.

نظر شما