شناسهٔ خبر: 181565 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رضایی: بهبود وضعیت معیشتی مردم باید اولویت دولت در سال سوم باشد

علی رضایی یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: همان طوری که رهبر انقلاب تاکید داشتند دولت سیزدهم جراحی اقتصادی را آغاز کرد که ممکن است آثار آن چند سال دیگر مشخص شود اما دولت باید بهبود وضعیت معیشت مردم و اشتغالزایی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

به گزارش «نماینده»، علی رضایی درباره اولویت هایی که دولت سیزدهم در سال سوم فعالیت خود باید به آنها بپردازد، بیان کرد: یکی از مهم ترین اولویت ها توجه به معیشت مردم و بهبود وضعیت معیشتی است، اولویت بعدی که دولت باید به آن بپردازد بحث اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری است.

وی ادامه داد: بیکاری، تورم و بی ثباتی قیمت ها سه معضلی است که دولت باید در سال سوم فعالیت خود برای حل آنان تلاش کند. در بخش مسکن نیز دولت قول داده تا زمین رایگان و تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت مسکن فراهم کند و مردم امیدوار هستند تا با تامین زمین و تسهیلات ارزان قیمت صاحب‌خانه شوند چراکه امروز بیشترین هزینه طبقات ضعیف و مستضعف جامعه صرف اجاره خانه می شود.

نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی عملکرد خوبی داشته و توانسته با کشورهای مسلمان و سایر کشورها ارتباط خوبی برقرار کند. در حوزه دیپلماسی خارجی تعامل خوبی برقرار کرد و حال باید از فرصت ایجاد شده برای بهبود اقتصاد کشور استفاده کرد.

رضایی در پایان تاکید کرد: حوزه تجارت نهفته در دل سیاست خارجی است، علی رغم وجود تحریم ها دولت اعلام کرده که صادرات نفت افزایش یافته است اما در نهایت باید آثار تمام تلاش های دولت در سفره مردم دیده شود البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که مقام معظم رهبری تاکید داشتند که دولت سیزدهم جراحی اقتصادی را شروع کرد و ممکن است چند سالی طول بکشد تا آثار آن مشخص شود.

نظر شما