شناسهٔ خبر: 181548 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

نمایندگان مجلس برای وضع قوانین باید از مشکلات مردم آگاه باشند

سیدسلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور گفت: اساس وضع قوانین مربوط به آگاهی از مشکلات مردم است و وظیفه ذاتی نماینده این است که در کنار مردم قرار بگیرد چرا که وام‌دار مردم است.

به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر با اشاره به اینکه نمایندگان باید پیگیر حل مشکلات مردم باشند گفت: وظیفه ذاتی نمایندگان وضع قوانین بر اساس مشکلاتی است که مردم با آن دست به گریبان هستند تا این قانون و تلاش نمایندگان گره‌گشای مشکلات مردم باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: وقتی نماینده‌ای در کنار مردم نباشد و مشکلات آنان را گوش نکند. در موارد مختلف نمی‌تواند قوانین لازم را وضع کند. پایه اول وضع قوانین مربوط به آگاهی از مشکلات مردم است که سیاست‌های کلی در امر وضع قوانین شمرده می‌شود.

وی ادامه داد: وظیفه ذاتی نماینده این است که در کنار مردم قرار بگیرد چرا که وام‌دار مردم است نه کسی دیگر؛ ما خادم مردم هستیم و بدون مردم نماینده قابلیتی ندارد.

ذاکر با تاکید بر ضرورت نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور گفت: این منهای فرایند انتخابات است و انتخابات ربطی به وظایف نمایندگی ندارد ما همیشه سعی کردیم به قانون عمل کنیم و در کنار مردم به وظیفه ذاتی خود بپردازیم.

نظر شما