شناسهٔ خبر: 181540 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تاثیر پررنگ پهپادها در افزایش قدرت بازدارندگی/صادرات پهپاد سبب ارزآوری می‌شود

رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی دارای توان فنی و بهره گیری از نیروی آموزش دیده در راستای تولید انبوه پهپاد است، گفت: با تکیه بر این حوزه می توان زمینه ساز افزایش صادرات غیرنفتی و تجهیزات نظامی بود.

به گزارش «نماینده»، جلیل رحیم جهان آبادی در رابطه با اظهارات مقامات نیروهای مسلح کشورمان مبنی بر درخواست خرید پهپاد ایرانی از سوی برخی کشورهای غربی و اروپایی، گفت: بدون شک جمهوری اسلامی در حوزه ساخت پهپاد به قله های علم و دانش دست یافته و این موضوع در تولید انبوه پهپادهای مختلف مشهود است.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: امروزه پهپادها در موازنه قدرت دفاعی و نظامی کشورها نقش بسزایی دارند؛ به عنوان مثال در جنگی که منطقه رخ داده می توان مشاهده کرد که پهپادها چطور شرایط را تغییر داده اند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای توان فنی و بهره گیری از نیروی آموزش دیده در راستای تولید انبوه پهپاد است، ادامه داد: بنابراین می توان با تکیه در این حوزه زمینه ساز افزایش صادرات غیرنفتی و تجهیزات نظامی بود، این امر در نفوذ سیاسی کشورمان نیز اثر مثبت خواهد گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید تاکید کرد که پهپادها می توانند سبب دستیابی کشورها به دست برتر در رزم هوایی، دریایی و زمینی منجر شوند، از این رو هر کشوری که از دانش یا این امکانات و تجهیزات برخوردار باشد، قطعا به توان بازدارندگی خواهد رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بر این اساس نیروهای مسلح کشورمان تلاش کرده اند در این زمینه به خوداتکایی و خودکفایی دست یابند و نمایندگان مجلس نیز در این راستا از آنها حمایت کرده اند./

نظر شما