شناسهٔ خبر: 181496 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

پورابراهیمی: مجلس در کنار دولت است/قوای مجریه و مقننه با هم می‌توانند به کشور کمک کنند

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ما علی رغم برخی انتقادات در کنار دولت هستیم، گفت: مجلس و دولت در کنار هم می‌توانند به کشور کمک کنند.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به هفته دولت گفت: با توجه به گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم، اکنون شرایط و مشکلات کشور خاص است. اگر تفاهم و تعاملی بین ارکان نظام به ویژه بین قوای مجریه و مقننه وجود نداشته باشد کار برای مجلس و دولت سخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اخیرا شاهد یک سری اظهارنظرها بودیم که تاثیر منفی روی نگاه مجلس به دولت و برعکس آن گذاشت. باید در مجلس بازنگری در نوع تصمیمات و اظهارات شود. انتظار می‌رود که این رویکرد در دولت هم وجود داشته باشد چون به اندازه‌ای که ارکان نظام به یکدیگر نزدیک شوند نگاه و رویکرد همکاری مشترک آنها نیز تقویت شده و خروجی آن به نفع مردم و توده‌های مردم تمام می‌شود.

نماینده کرمان با بیان اینکه در این شرایط شاهد بودیم که عواملی با رویکرد عامدانه یا جاهلانه به دنبال وارد کردن صدمه به رابطه مجلس و دولت بودند، گفت: تاکید ما این است که مجلس و دولت در کنار هم می‌توانند به کشور کمک کنند و در این راه نباید از نقد منصفانه خارج شد چون تبدیل به تخریب می شود و در نهایت مجلس و دولت موفق نخواهند شد.

پورابراهیمی ادامه داد: دولت زمانی موفق است که نگاهش مجلسی محترم، توانمند و قابل اعتنا باشد. اگر خدای نکرده رویکردی غیر از این از ناحیه دولت و یا برخی افراد در دولت وجود داشته باشد، در ابتدا اثر منفی آن به دولت و سپس به مجلس بر می‌گردد. بارها به همکاران خودمان در مجلس نیز تاکید کردیم که رویکرد ما به دولت باید منطقی و بر اساس رفتار منصفانه باشد. البته باید اشکالات بیان شود منتها خیرخواهانه بوده که خروجی آن اثرات مثبتی داشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: اگر در رابطه بین مجلس و دولت به گونه‌ای رفتار شود که خروجی آن اثرات منفی داشته باشد جفا به انقلاب بوده و قابل بخشش نیست. حالا از هر جایگاه و قوه‌ای که مطرح شود. لذا باید در جهت تقویت این رابطه کمک کرد.

پورابراهیمی در پایان بیان کرد: ما علی رغم برخی انتقادات در کنار دولت هستیم کما اینکه بارها در کمیسیون اقتصادی به وزرای مربوطه گفتیم که در حد بضاعت و ظرفیت‌مان به دولت کمک می‌کنیم. البته که استقلال قوای مقننه و مجریه سر جای خود است.

نظر شما