شناسهٔ خبر: 181488 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رتبه‌بندی معلمان در دولت سیزدهم به نتیجه نهایی رسید/ اقدامی ماندگار و اثربخش

اسماعیلی نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش بود، گفت: به زودی شاهد تاثیرات خوب اجرای این طرح در نظام آموزشی کشور خواهیم بود.

به گزارش «نماینده»، مهدی اسماعیلی در مورد مهمترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اظهار داشت: توسعه کشور بستگی به نظام آموزشی دارد، هر چقدر بتوانیم نظام آموزشی را قدرتمند کنیم به همان اندازه شاهد توسعه و پیشرفت جامعه و کشور خواهیم بود.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس یکی از سازو کارهای مهم در فرایند تعلیم و تربیت را انگیزه‌مند کردن معلمان به عنوان یک عنصر تاثیرگذار در پیشرفت توسعه نظام آموزشی کشور عنوان کرد و بیان داشت: نظام آموزش و پرورش در چند سال اخیر اراده ای برای اجرای رتبه بندی معلمان داشت که در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم به سرانجام نهایی رسید و این اقدام در نوع خود بی نظیر است.

اسماعیلی یادآورشد: هر چند این اقدام بار مالی زیادی داشت اما دولت سیزدهم به خوبی توانست این مهم را عملیاتی کند.

نماینده مردم میانه در مجلس اضافه کرد: با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، نوعی رقابت سالم بین فرهنگیان در پنج سطح ایجاد شد و در کل کشور بر اساس شکل هرمی این طرح، جایگاه فرهنگیان در سطوح مختلف تعیین شد و این نظام رتبه بندی توانست به ارتقاء شان و جایگاه معلمان کمک کند.

وی مهم ترین اثرگذاری قانون رتبه بندی را ارتقا صلاحیت حرفه ای معلمان عنوان کرد و گفت: توجه به منزلت و معیشت معلمان دو عامل مهمی است که باعث می شود معلمان باانگیزه و با سواد در حوزه آموزش با جدیت کار خود را دنبال کنند و تاثیر گذاری بیشتری در حوزه تعلیم و تربیت داشته باشند.

نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس اضافه کرد: اجرای نظام نامه رتبه بندی معلمان از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آموزش بود که برای اولین بار انجام شد و به زودی شاهد تاثیرات خوب این طرح در نظام آموزشی کشور خواهیم بود.

اسماعیلی اجرایی سازی کامل سند تحول بنیادین را یکی از مهم‌ترین مسائل آموزش‌ و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: این سند نقشه راه توسعه سرمایه‌ انسانی کشور است و برنامه‌ای برای تمامی نهادها و دست‌اندرکاران فعال در این حوزه محسوب می شود.

وی ادامه داد: با اجرای کامل این سند، حرکت‌ها و اقدامات افراد مسئول در وزارت آموزش‌ و پرورش سمت‌وسویی دقیق و مشخص می‌گیرد و امید است به اهداف مورد نظر در حوزه آموزش و پرورش نزدیک شویم.

نماینده مردم میانه در مجلس به واریز سرانه دانش آموزان به حساب مدارس نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به وعده وزیر آموزش و پرورش مقرر شد که از سال تحصیلی جدید، سرانه دانش‌آموزان مستقیم به حساب مدارس واریز شود.

اسماعیلی یادآورشد: پیش از این سرانه دانش آموزان به ادارات آموزش و پرورش تخصیص می‌یافتکه با تصمیم جدید تا حدودی مشکلات هزینه ای مدارس حل خواهد شد.

نظر شما