شناسهٔ خبر: 181477 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امتناع کاخ سفید از لغو تحریم‌ها با طرح دیپلماسی فعال همخوانی ندارد

سلیمی عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به مفاد اقدام راهبردی و انتقاد از سیاست یک بام و دوهوای آمریکایی‌ها، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند به زیاده خواهی برجامی خود ادامه دهند اما دیپلماسی فعال را هم مورد استفاده قرار دهند ولی ایران بر اساس قانون مصوب مجلس مقابل این زیاده‌خواهی‌ها ایستاده است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا سلیمی در واکنش به اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر طی شدن ادامه مذاکرات با جمهوری اسلامی، گفت: مقامات واشنگتن از برچیدن تحریم های ضدایرانی سرباز می زنند اما در مقابل رسانه ها از دیپلماسی فعال با ایران سخن می گوید. به عبارتی این رویه همان سیاست چماق و هویچ است که گویا سیاستمداران آمریکایی هنوز به آن اعتقاد دارند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتاق فکر ایالات متحده علیه ایران درمانده شده است، ادامه داد: چطور آمریکایی ها می خواهند به زیاده خواهی برجامی خود ادامه دهند و از آن سو عنوان دیپلماسی فعال را مورد استفاده قرار دهند؛ مگر نه اینکه جمهوری اسلامی با قاطعیت از تامین منافع ملی و مقابله با زورگویی های کاخ سفید علیه ملت ایران گفته است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: به سران کاخ سفید توصیه می شود یکبار هم که شده قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ایران موسوم به اقدام راهبردی را بخوانند و سپس تصمیم به موضع گیری ضدایرانی کنند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی ضمن یادآوری اینکه فهرست های تحریمی آمریکا مملو از نام شرکت ها و افراد حقیقی و حقوقی ایرانی است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که سخنگوی کاخ سفید از طی شدن روند مذاکرات سیاسی و دیپلماسی فعال می گوید. اکنون سران ایالات متحده در مقابل چالش جدید در خصوص آزادسازی منابع کشورمان قرار دارند لذا باید منتظر ماند و دید که چطور نسبت به این امر اقدام می کنند./

نظر شما