شناسهٔ خبر: 181473 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ضرورت توجه به آمایش سرزمین در توسعه زیرساخت‌های اینترنتی کشور

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس خواستار توجه به آمایش سرزمین در توسعه زیرساخت‌های اینترنتی کشور شد.

به گزارش«نماینده»، علی بابایی کارنامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کمیسیون صنایع در خصوص بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای شهروندان و کسب و کارهای اینترنتی گفت: دولتمردان توجه داشته باشند طرح دغدغه‌های مردم در زمینه‌های مختلف نافی زحمات آنها نیست اما باید توجه داشت زیرساخت‌ها در حوزه اینترنت به سمت فرسودگی سوق یافته و در این راستا باید اقدام موثری انجام شود.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس اظهار کرد: تکمیل شبکه ملی ارتباطات یکی از برنامه‌های راهبردی وزیر ارتباطات بود که تاکنون در این راستا اقدام قابل تأملی انجام نشده است. همچنین باید توجه داشت نظام حکمرانی در این عرصه نیز دارای تشتت است و طی دو سال گذشته کشورمان بر اساس شاخص‌های جهانی دو رتبه تنزل داشته و در میان ۴۷ کشور منطقه در رتبه ۲۷ قرار داریم، این در حالی است که مطابق برنامه‌ریزی انجام شده در ۱۴۰۴ باید در جایگاه نخست بایستیم.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد مردم مطابق بررسی‌ها از فیلترشکن استفاده می‌کنند و این در حالی است که حریم خصوصی در این حوزه دچار آسیب می‌شود، افزود: امروزه شاخص سنجش کیفیت اینترنت نیز دچار تنزل شده است؛ بدون شک هر کشوری که سکو و پیامرسان داخلی ندارد حتماً مستعمره است اما باید توجه داشت وقتی ۴۰ میلیون نفر کوچ منطقی به پیامرسان‌های داخلی داشته‌اند، باید زیرساخت‌ها در این حوزه فراهم و از ظرفیت‌های دانشمندان داخلی بهره برده شود.

بابائی کارنامی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که در استان‌ها و روستاها وضعیت شاخص‌ها در حوزه اینترنت دچار چالش است، به عنوان مثال در استان‌های شمالی کشور مانند مازندران که سالانه میزبان ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر است و این امر بر رشد اقتصادی تأثیرگذار است، همچنان برخی از شاخص‌ها در حوزه اینترنت قابل قبول نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: کمیسیون صنایع مجلس باید آمایش سرزمین در این حوزه را پیگیری کرده و وزیر ارتباطات نیز باید گزارش جامعی را از شرایط زیرساختی در این عرصه ارائه کند.

نظر شما